فرمانداران و بخشداران دوران دفاع مقدس تجلیل می‌شوند

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: با دستور استاندار خوزستان مراسمی به منظور یادبود فرمانداران و بخشداران دوران دفاع مقدس هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در اهواز برگزار خواهد شد.

فرج‌الله خبیر در نشست با خبرنگاران که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور خاطرات جانفشانی‌های رزمندگان اسلام و مقاومت مردم در برابر رژیم بعثی عراق است که در این عرصه و در این دوران و به ویژه در اوایل جنگ تحمیلی که تا عمق خاک استان نفوذ کردند و برخی شهر‌ها را به تصرف درآوردند و برخی را در محاصره قرار دادند.

وی افزود: شهرهای شوش، اهواز و اندیمشک به طور جدی در معرض تیر دشمن قرار گرفتند و در آن دوران شرایطی ایجاد شد که بسیاری از مردم مجبور شدند شهرهای خود را ترک کنند و به مناطق امن پناه ببرند، در آن دوران مدیریت استان کار ساده‌ای نبود، چرا که امکانات بسیار اندک بود و درگیری‌ها بسیار بود.

خبیر خاطرنشان کرد: کار امدادرسانی به جاهای مختلف جریان داشت و در عین حال نیازهای مردم نیز باید پاسخ داده می‌شد. کار مدیران در آن دوره کمتر از کار رزمندگان در دفاع نبود و کار کردن در آن وضعیت با مشکلات و مطالباتی که در آن زمان وجود داشت، کار ساده‌ای نبود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در این شرایط بسیاری از مدیران و کارکنان در قضیه جنگ نیز دخالت داشتند که باید علاوه به عمل به وظایف، خود را با شرایط ویژه آن موقع تلفیق می‌دادند و به جبهه و پشت جبهه خدمات‌رسانی می‌کردند.

وی با بیان اینکه نقش مدیران در آن دوره بسیار بارز است، تصریح کرد: با پیشنهاد استاندار خوزستان در ایام دفاع مقدس از زحمات مدیران آن دوران قدردانی به عمل می‌آید و قدردانی از این افراد می‌تواند پاسداشت زحماتی باشد که در آن موقعیت از خود بروز دادند. در این مراسم از خانواده‌های شهدا و جانبازان به صورت ویژه تقدیر می‌شود.

خبیر ادامه داد: به سازمان‌ها و ادارات استان توصیه می‌شود که مشابه چنین حرکتی را در ارگان خود داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: ستاد این مراسم تشکیل شده و در حال پیگیری برای برگزاری مراسم به نحو مطلوب هستیم تا بتوان مراسمی در شان و درخور این افراد برگزار کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از مدیران آن دوره در نظر گرفته شده‌اند، گفت: با برگزاری چنین مراسمی علاوه بر اینکه روحیه جدیدی به این افراد داده می‌شود و خانواده‌های آن‌ها احساس سرافرازی می‌کنند، برای نسل‌های بعدی که در این پست‌ها قرار می‌گیرند و در آسایش و امنیت به کار خود مشغول هستند، پیامدهای بسیاری می‌تواند داشته باشد که در چه شرایطی در حال کار هستند و این امنیت حاصل مجاهدت مدیران دوران دفاع مقدس است.

https://hoorkhabar.ir/108387کپی شد!
85
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.