کانون‌های کارآفرینی به سازمان ارتقاء می‌یابند؟

رییس کانون کارآفرینان خوزستان گفت: با وجود این‌که یکسال از رفتن لایحه سازمان نظام کارآفرینی به مجلس می‌گذرد اما تاکنون تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است. هم‌اکنون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب کانون‌های کارآفرینی در استان‌ها فعالیتی مشابه سازمان نظام مهندسی انجام می‌دهد.

سیداحمد سعادت اظهارکرد:  در خوزستان از سال ۹۰ کانون کارآفرینی راه‌اندازی و فعال شده است. وظیفه این کانون حمایت از افرادی است که می‌خواهند کسب و کار راه‌اندازی کنند و به فعالیت کارآفرینی بپردازند. این امر با تعامل بین بخشی ارگان‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: بسته حمایتی کانون شامل تسهیلات مالی، خدمات بیمه‌ای و تخفیف‌های بیمه‌ای، مشاوره و آموزش دوره‌های مهارتی و مدیریتی است؛ در صورتی که لایحه سازمان نظام کارآفرینی تصویب و ابلاغ شود، تمام وظایف و اساس‌نامه در قالب این سازمان انجام می‌شود.

این کارآفرین برتر ملی استانی تصریح‌کرد:  سال‌ها در استان متولی برای حمایت از کارآفرینان وجود نداشت و از این رو اهمیت کانون کارآفرینی بیش از پیش مشخص می‌شود. برای انجام فعالیت‌های کارآفرینی تنها شروع کار مطرح نیست، بلکه لزوم وجود یک بانک کارآفرینی، بازاریابی قوی، حمایت از کارآفرینان برای ایجاد انگیزه در آن‌ها و بسیاری مسائل دیگر ضروری است.

سعادت تاکیدکرد: خوشبختانه پتانسیل‌های خوبی در استان برای فعالیت‌های کارآفرینی وجود دارد که با برنامه‌ریزی و حمایت از کارآفرینان می‌توان از این پتانسیل‌ها به خوبی استفاده کرد.

وی یادآورشد: کانون کارآفرینی استان رتبه برتر کانون کارآفرینان کشوری در سال ۹۲ را کسب کرده است.

 

https://hoorkhabar.ir/51196کپی شد!
44
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.