شوش اصلی‌ترین گزینه ایران برای ثبت جهانی در سال ۲۰۱۴ است

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: شوش اصلی‌ترین گزینه جمهوری اسلامی ایران برای ثبت جهانی در سال ۲۰۱۴ است و همه باید برای تحقق این مهم کمک کنند.

محمدحسن طالبیان صبح امروز در بازدید سرزده از شهر تاریخی شوش اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، شوش را اصلی‌ترین گزینه برای ثبت جهانی سال ۲۰۱۴ انتخاب کرده و این شهر تاریخی باید سال‌ جاری به ثبت جهانی برسد.

وی افزود: طی یک سال گذشته در شهر تاریخی شوش اقدامات بسیار خوبی انجام شده که از اقدامات پایگاه پژوهشی شوش و اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در این زمینه تشکر می‌کنم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرداری شوش در آماده‌سازی این شهر نقش بسیار خوبی ایفا کرده است، گفت: در سال‌ جاری شوش شاهد تحولا‌ت زیادی در بخش مدیریت شهری بوده و این همسویی مدیریت شهری با پایگاه پژوهشی این شهرستان قابل تقدیر است.

طالبیان با اشاره به اینکه باید کارهای باقیمانده در مدت زمان کوتاهی انجام شود، خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌های باقیمانده و اقدامات مدنظر با حضور ارزیابان یونسکو اجرا شوند و در این بین از معاون عمرانی استاندار خوزستان و شخص استاندار خوزستان که به جد پیگیر ثبت جهانی شوش است، تشکر کنم.

وی تأکید کرد: شوش دارای ارزش بسیار زیادی در بخش معماری و باستان‌شناسی است و ثبت جهانی این شهر تاریخی می‌تواند شرایط موجود در این شهر را به کلی تغییر دهد.

https://hoorkhabar.ir/50531کپی شد!
58