همه چی آرومه (۴)

اهواز در بحث پسماند مشکلاتی جدی دارد

شهرام دهکردی فعال محیط زیست خوزستانی گفت: در زمان فعالیت آقای کتانباف در دوره‌های پیشین شهرداری اهواز، تفکیک زباله از مبدا به صورت آزمایشی در مناطقی از شهر کلید خورد اما در حال حاضر حداقل ما در هیچ منطقه‌ای از شهر تفکیک زباله از مبدا را به صورت رسمی نمی‌بینیم. البته در هیچ شهری، هیچکدام از شهرهای کشور و جهان، تفکیک زباله به صورت صد در صدی انجام نمی‌شود.

 

لابی اصفانیها مثل همیشه پرقدرت ظاهر شد

دیروز دوم اردیبهشت ماه طرح دو فوریتی الزام دولت به توقف پنج‌ ساله طرح‌های انتقال آب و سدسازی را به رای گذاشته شد، که این طرح در مجموع رای نیاورد.

جواد کاظم‌نسب‌الباجی، نماینده مردم اهواز این طرح را در مجلس به رای گذاشت و خود به عنوان نماینده موافق به دفاع از اجرای این طرح پرداخت. همچنین علی ساری دیگر نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و یحیی کمالی‌پور نماینده منتخب مردم جیرفت و عنبرآباد دیگر نماینده‌هایی بودند که در موافقت با این طرح، در مجلس سخنرانی کردند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان از نمایندگان مخالف اجرای این طرح بودند که در مجلس سخنرانی کردند.

پس از سخنرانی نمایندگان مخالف و موافق اجرای طرح دو فوریتی الزام دولت به توقف پنج ساله طرح‌های انتقال آب و سدسازی، این طرح به رای گذاشته شد اما از سوی نمایندگان مجلس در نهایت رای نیاورد.

 

فضای سبز اهواز فاضلاب می خورد

علیرضا عالیپور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در حا ل حاضر ۱۶ ایستگاه پمپاژ آب فضای سبز و پارک‌های اهواز به گل نشسته‌اند و با توجه به خشکسالی و پایین آمدن تراز رودخانه بیم از دست رفتن فضای سبز شهر در فصل تابستان را داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: متأسفانه کاهش شدید تراز آب رودخانه کارون در نقاطی که ایستگاه‌های پمپاژ قرار دارند، به جایی رسیده است که بعضا طی دو ماه اخیر شاهد هدایت فاضلاب به سمت ایستگاه‌های پمپاژ و در نتیجه پمپاژ فاضلاب به فضای سبز شهر بودیم.

 

شاخص‌های سلامت اجتماعی در خوزستان پایین‌تر از میانگین کشور

علی‌حسین حسین‌زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه برخی از شاخص‌های حوزه سلامت در خوزستان از میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت: باید بر برخی از ساختارهای استان و کشور بازنگری و آنها را اصلاح کنیم تا بتوانیم به ارتقاء حوزه سلامت امیدوار شویم.

وی افزود: وضعیت بعضی از شاخص‌های نشان‌دهنده سلامت که حاکی از سلامت یک اجتماع است، در خوزستان از بعضی از دیگر استان‌ها و همچنین میانگین کشوری پایین‌تر است. به عبارت دیگر نرخ آسیب‌های خوزستان بیشتر است که این وضعیت واقعا کار ما را سخت‌تر می‌کند و این شرایط تلاش‌های جدی‌تر و بیشتری را برای کاهش این نرخ‌ها می‌طلبد.

 

اشتباه بودن سیاست های انتقال آب در کشور مسجل شده است

عباس پاپی زاده رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: پیامدهای زیست محیطی مثل ریزگردها، اشتباه بودن سیاست های انتقال آب که در گذشته دنبال می شد را مسجل کرده است.

وی افزود: خشکسالی و کمبود شدید آب در خوزستان و همچنین توسعه ریزگردها و آسیبی که به ۲۲ استان کشور وارد می شود، تقریبا اثبات کرده که سیاست های انتقال آبی که در گذشته دنبال می شده غلط بوده است.

او در بخشی دیگر از رشد خوزستان گفت و عنوان کرد: با توجه به اینکه خوزستان استان رو به رشدی است و به لحاظ مصرف آب و برق دچار مشکل است، شبکه آنها فرسوده شده و هر سال مشکلات جدی را برای مردم ایجاد می کند.

 

کسی دلار ۴۲۰۰ تومانی نگرفته است

سعید گمراوی عضو هیات مدیره اتحادیه لوازم خانگی اهواز گفت: با توجه به شرایط نرخ ارز در بازار باز هم قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند و دلار ۴۲۰۰ تومانی ممکن است برای واردکننده حدود ۵ هزار تومان تمام شود.

 

خریداران خودروهای اروندی همچنان در صف انتظار

تعدادی از صاحبان خودروهای اروندی که خودروی خریداری شده آنها از گمرک خرمشهر ترخیص نشده، به نشانه اعتراض روز یکشنبه در مقابل ساختمان استانداری خوزستان در اهواز تجمع کردند.

گفته می شود چهار هزار خودروی اروندی به مدت ۳ ماه است که در گمرک خرمشهر به دلیل مشکلات قانونی ترخیص نشده که این موضوع باعث نارضایتی خریداران این خودروها شده است.

 

**به نظر شما این مشکلات را چه کسانی باید رفع و رجوع کنند؛ مردم یا مسئولین؟

https://hoorkhabar.ir/672106کپی شد!
199