کمین مرگ در جاده های خوزستان/مسافرانی که به مقصد نمی رسند

به گزارش هورنیوز؛ روزی نیست که رسانه های خوزستان از چندین تصادف، کشته شدن و مصدومیت در جاده های استان خبر ندهند. جاده هایی که با تمام استقامت خود در برابر حجم بالای ترافیک، عدم گسترش آنها متناسب با نیازهای روز و از همه مهم تر بی مهری مسئولان بی تاب شده و در این میان به هر بهانه ای قربانی می گیرند.

حجم بالای ترافیک در استان به دلیل قرار گرفتن صنایع پتروشیمی، میادین و شرکت های نفتی، بنادر، مسیر ترانزیتی، ظرفیت کاروان راهیان نور و پیادره روی اربعین است، هر کدام از این عوامل شاید به تنهایی عاملی است برای توجه مضاعف به جاده های استان.

۴۹۸۶۶۹۱_۳۳۲

با بررسی تصادفات صورت گرفته در جاده های خوزستان مشخص می شود عمده سرنشینان آنها بر اثر شاخ به شاخ شدن خودروها فوت و یا مصدوم شده اند و این به معنای آنست که بسیاری از جاده های استان باوجود حجم بالای ترافیک یک بانده هستند.

سرهنگ «قاسم قدرتی» رئیس پلیس راه خوزستان  ضمن تاکید بر لزوم توجه ویژه به زیرساخت های راه های خوزستان به ویژه مسیرهای دو طرفه و محورهای پرخطر‌می‌گوید: نیاز است که به زیرساخت های راه های استان به ویژه مسیرهای دوطرفه توجه بیشتری شود.

وی در ادامه می افزاید: مسیرهای هفتکل- باغملک، اهواز- هفتکل، باغملک- دهدز، بهبهان- رامهرمز- گچساران، رامشیر- ماهشهر، هندیجان- ماهشهر که بخشی از آن مانده است، دزفول به شوشتر و مسیر اهواز- ملاثانی- مسجدسلیمان از محورهای خطرناک و حادثه پذیری هستند که بیشترین حجم حوادث جاده ای خوزستان را از آن خود کرده اند که باید دو بانده شوند.

اگرچه در سال های گذشته با اعمال نظارت پلیس و ورود خودروهای مستحکم اروندی و نه اصلاح جاده ها، شاهد کاهش نسبی تلفات جاده ای بوده ایم اما آمارها حکایت از افزایش تلفات جاده ای در سه ماهه نخست امسال دارد و این به معنای زنگ خطری برای مسئولان استان و کشور است.

استان خوزستان از نظر حمل بار و کالا و همچنین حمل مسافر رتبه دوم را در کشور دارد، و در این شرایط وسایل نقلیه نقلیه عموما سنگین تردد زیادی در محورهای خوزستان دارند. عبور وسایل نقلیه سنگین موجب میشود رویه ها خیلی زود به مرز خستگی برسد که در اثر این خستگی قطعا جاده دچار شکستهایی میشود و در نهایت شرایط نامطلوب جاده منجر به افزایش تصادفات خواهد شد.

سرهنگ عادل مجدمی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان نیز با بیان اینکه وجود آسفالت نامنسب از عوامل مهم تصادف است اظهار داشت: طبیعتا زمانی که رانندگان به کندگی آسفالت میرسند، صرفا به خاطر این‌که خودروی آنها دچار مشکلی نشود، به چپ یا راست منحرف میشوند که در این شرایط اگر خودروی دیگری کنار آنها یا روبه‌روی آنها باشد احتمال برخورد و وقوع تصادف وجود خواهد داشت.

وی با بیان این که در برخی از مناطق خوزستان، آسفالت جادهها باید هر سال تجدید شود، اظهار کرد: اخیرا تجدید آسفالت کمتر اتفاق میافتد و بیشتر ترمیم میشود.

هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در جلسه کمیسیون ایمنی راه که با حضور استاندار برگزار شد با انتقاد از وضعیت جاده‌ای استان اظهار کرد: اگر جاده‌های استانداردی داشته باشیم، هیچ تلفاتی در سوانح جاده‌ای نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در جاده ایذه ۲۰۰ مورد تصادف رخ داده و تلفات جانی بسیاری نیز به دنبال داشت، افزود: مردم دیگر تحمل ندارند که هر روز در جاده‌ها کشته دهند. کامیون‌ها که از جاده ایذه تردد می‌کنند، حتی یک ریال نیز هزینه نمی‌کنند. تلفات جانی جاده ایذه بیشتر از جنگ عراق و کویت و جنگ روسیه و گرجستان است.

به گزارش هورنیوز؛ اگرچه مردم خوزستان همچون نخل های قرار گرفته در خاک آن، صبور و مقتدر هستند اما به خاک و خون کشیده شدن روزانه فرزندان این خاک تاب را از مردم گرفته و چشم به تدبیر دولت دارند. همواره مردم خوزستان منتظر حضور وزیر راه و شهرسازی در استان و حل بخشی از این معضلات بودند اما مشاهده برنامه سفر وزیر حکایت از اولویت های دیگر برای وزیر راه و شهرسازی دارد.

https://hoorkhabar.ir/632073کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.