انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دولت قبل بدون در نظر گرفتن قانون بود

معاون امور استان ها و مجلس و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اظهار داشت: انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال ۸۵ بدون در نظر گرفتن قانون بود و یکی از بزرگترین اشتباهات دولت وقت محسوب می شود.

دکتر علیرضا صالح، معاون امور استان ها و مجلس و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، امروز(۶ خرداد) در مراسم مراسم معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: هشت سال پیش سازمان مدیریت و برنامه ریزی که در سال ۵۹ تاسیس شده بود با نظر دولت قبل منحل شد که این اقدام کاملا غیرقانونی و غیرکارشناسی بود.

وی با بیان اینکه زمانی که یک سازمان و نهادی به موجب قانون و با مصوبه شورای عالی انقلاب تشکیل شود باید با دلایل قانونی نیز منحل شود تصریح کرد: انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال ۸۵ بدون در نظر گرفتن قانون بود و یکی از بزرگترین اشتباهات دولت بود.

صالح، با اشاره به اینکه این اقدام تبعات و مشکلات بسیاری برای کشور داشت که رفع آنها زمان زیادی را می برد افزود: سال ۹۲ که دولت تدبیر و امید این سازمان را تحویل گرفت و با توجه به مشکلاتی که به وجود آمده بود با بررسی های کارشناسانه، دولت نظر به تشکیل دوباره این سازمان داد.

این مسئول، اظهار کرد: در طرح های تملک و دارایی سرمایه ای در سال ۸۴ برای یک هزار و ۳۰۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که در سال ۹۲ و با پایان دولت دهم طرح های تملک و دارایی به ۲ هزار و ۹۰۰ طرح افزایش و اعتبار این طرح ها به ۴۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار و هزینه و طرح های ناتمام تعهدات دولت بود که با پایان دولت دهم به دولت یازدهم منتقل شد اضافه کرد: در سال ۹۳، ۲۵۰ طرح اولویت دار که درصد پیشرفت فیزیکی بالایی داشتند، تکمیل کردیم و امسال نیز در بررسی طرح ها به این نتیجه رسیدیم که توازن در استان ها برقرار نیست و که در این راستا در برنامه ​ریزی ‌ها سعی کردیم در اجرای طرح​ های استان ​ها توازن ایجاد شود.

وی با بیان اینکه سال ۹۰، درآمد نفتی ما ۱۱۸ میلیارد دلار و در سال ۹۳ حدود ۳۰ میلیارد دلار بود عنوان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده متوجه شدیم که به نسبت این درآمدها، اقدامات انجام شده در سال ۹۰ مطلوب نبوده و مقایسه این اعداد نشان می​دهد که فقط حجمی از بودجه ​های هزینه ​ای به دولت تحمیل شده است.

معاون امور استان ها و مجلس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ابراز کرد: در دولت قبل با حج وسیعی از نیروهای انسانی مواجه بودیم که بیش از ظرفیتی مورد نیاز ادارات و سازمان ها بود ولی با این حال ۳۳ هزار نیروی جدید نیز در آزمون استخدامی پذیرفته ولی هنوز کار خود را آغاز نکرده بودند.

وی با اشاره به اینکه دولت جدید با توجه به مسئولیتی که بر عهده داشت به استانداری ها اعلام کرد که تعداید از این افراد را جذب کنند ادامه داد: در بحث هدفمندی یارانه ها با توجه به اینکه قانون اجازه حذف تعدادی از افراد را داده بود ۸۰ هزار نفر را در تهران حذف کردیم و در کل یک میلیون نفر یارانه دریافت نمی کنند.

وی در زمنیه هایی همچون اختصاص بودجه به بهداشت و درمان و حجم زیاد پروژه های نیمه تمام از دولت قبل را از دیگر مسائل این حوزه دانست که بار سنگینی را بر دوش دولت جدید گذاشته و تاکید کرد: شروع به کار دوباره سازمان مدیریت و برنامه ریزی دارای ویژگی های خاصی است.

دکتر صالح، خاطر نشان کرد: تربیت نیروی کارآمد در سازمان، تفویض اختیارات حداکثری به استان ها از مبادله، تخصیص اعتبارات و نظارت، استفاده از تخصص صاحب نظران و مشارکت حداکثری نخبگان، ایجاد ستاد نظارتی و… از جمله ویژگی های سازمان مدیریت و برنامه ریزی جدید است.

https://hoorkhabar.ir/571434کپی شد!
99
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.