مانور توسعه سلامت و بهداشت از ۳ اسفند در خوزستان آغاز می شود

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: مانور سلامت از سوم تا نهم اسفند در سراسر استان و مناطق شهری و روستایی با هدف هماهنگی بین بخشی و تدوین فرهنگ نظافت و سلامت با همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

مهرداد شریف‌مخمل‌زاده در جلسه هماهنگی مانور توسعه سلامت و بهداشت دوشنبه (۲۸ بهمن۹۲) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ها از روز سوم اسفند آغاز می‌شود؛ در آغاز این برنامه‌ها، زنگ سلامت و نظافت عمومی در کلیه مدارس استان نواخته می‌شود و سپس ساعت ۹ صبح در بلوار ساحلی، آیین تجلیل از دست‌اندرکاران سلامت و نظافت عمومی با حضور استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌گردد.

 

وی گفت: در برنامه‌های هفته مانور توسعه سلامت و بهداشت، آیتم‌های متنوعی در زمینه نظافت همچون نظافت ترمینال‌ها، پمپ‌بنزین‌ها، مدارس، کافه‌های بین‌راهی، محیط‌های کارگری، تالاب‌ها و رودخانه‌ها و پاکسازی روستاها برنامه‌ریزی شده است.

 

شریف‌مخمل‌زاده بیان کرد: در این برنامه ۶ کارگروه شامل کارگروه نظافت شهری، کارگروه نظافت مناطق روستایی و محیط‌های طبیعی، کارگروه نظافت و پاکسازی اماکن بین‌المللی، کارگروه بهداشت و نظافت مدارس و مهدکودک‌ها، کارگروه آموزش و فرهنگ سازی و کارگروه ارزیابی و نظافت حضور دارند که هر کدام از دستگاه‌ها موظف به نظارت بر یکی از این کارگروه‌ها هستند.

 

وی تصریح کرد: در روستاها نیز پاکسازی به کمک دهیار و جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

 

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در خصوص مشارکت مردم در این مراسم گفت: هدف عمده مانور اولیه این است که دستگاه‌ها هر چه بهتر به وظیفه خود عمل کنند، هماهنگی بین بخشی ایجاد و محیط‌های مختلف پاکیزه شوند و این‌که حساسیت و آگاهی برای مردم در حوزه سلامت و نظافت عمومی ایجاد شود.

 

وی اضافه کرد: به طور قطع هرچه میزان آگاهی مردم بالا رود، آن‌ها خود زمینه را برای مشارکت فراهم می‌آورند. اعتقاد داریم برای مشارکت ابتدا باید آگاهی لازم را به مردم داد و محیطی مناسبی را فراهم کرد تا تمایل و انگیزه به مشارکت و آگاهی برای انجام مشارکت را داشته باشد و در نهایت، با این سه هدف، مانور را طراحی کردیم.

 

شریف‌مخمل‌زاده تصریح کرد: در روز آخر نیز حدود دو هزار نفر از پارکبانان، محیط‌بانان و محیط‌یارها با لباس متحد در نماز جمعه شرکت خواهند کرد.

 

وی عنوان کرد: از صبح شنبه، در ۵ نقطه از اهواز ۵ چادر تحت عنوان چادر سلامتی و نظافت عمومی با همکاری معاونت بهداشت و درمان و هلال احمر برگزار می‌شود که در این چادرها مشاوره رایگان و معاینه افراد و اندازه‌گیری فشار خون انجام و بروشورهای لازم ارایه می‌شود.

 

https://hoorkhabar.ir/335کپی شد!
205
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.