فرمانده مرزبانی خوزستان تشریح کرد: آخرین آمار کشفیات سوخت، مواد مخدر، متجاوزان مرزی و…

فرمانده مرزبانی خوزستان از کشف ۵ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۷۴۰ لیتر سوخت قاچاق در سال ۹۲ در استان خبر داد و گفت: میزان کشف سوخت قاچاق در سال ۹۲ در مقایسه با سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ عبداله نظرپور در حاشیه همایش سراسری فرمانداران پاسگاه های مرزی و ساحلی استان که امروز در مهمانسرای الغدیر اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بخش کشف سلاح و مهمات در سال ۹۲ تعداد ۶۱۴ قبضه انواع سلاح در استان کشف شد.

 

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۳۱۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط مرزبانان استان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کشفیات مواد مخدر ۱۰۰ در صد افزایش داشته است.

 

فرمانده مرزبانی خوزستان اظهار کرد: در زمینه ماهواره نیز ۴۳۸ دستگاه کشف شد، و همچنین نزدیک به ۱۰۰ هزار قرص روانگردان توسط نیروهای مرزبانی استان کشف و ضبط شد.

 

نظرپور افزود: با توجه به اهمیت حفاظت از آبزیان و جلوگیری از صید غیرمجاز آن، نیروهای دریابانی استان خوزستان در سال ۹۲ نزدیک به ۱۱ تن آبزی که غیرمجاز صید شده بودند، را کشف کردند. همچنین در بخش احشام ۴۳۴ راس در حین خروج یا ورود از مرزهای استان توسط مرزبانان کشف شد.

 

وی گفت: در مجموع همه حوزه‌ها ۲ هزار و ۷۶۸ نفر توسط مرزبانی و دریابانی استان دستگیر شدند. در این مدت نیز ۹۳۲ شناور، ۳۴۸ دستگاه خودرو و ۵۷۶ موتور سیکلت که در بحث قاچاق فعالیت داشتند توسط نیروهای ما توقیف شدند.

 

فرمانده مرزبانی خوزستان در خصوص ورود متجاوزان مرزی به استان گفت: تعداد متجاوزان مرزی در سال ۹۲، ۱۰۵ نفر بوده که آمار این افراد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. همچنین ۹۹ نفر در سال ۹۲ به طور غیرمجاز به استان ورود کردند که با هماهنگی مقام قضایی از استان طرد شدند.

 

نظرپور افزود: امسال با تمهیداتی که در مرزهای خوزستان ایجاد شد ۴۱۷ هزار و ۲۶۰ نفر زائر ایرانی از مرزهای شلمچه و چذابه به سمت عتبات عالیات مشرف شدند و ورود زائران داخل استان از این مرزها ۳۶۹ هزار و ۲۵۶ نفر بوده است. که فرد فرد این عزیزان نیاز به اقداماتی خاص و ویژه دارند. از طرفی ورود زائران عراقی را به استان که برای زیارت آمده بودند، در سال ۹۲ شاهد بودیم که این تعداد ۳۱۱ هزار و ۵۳۸ نفر بوده است. خروج زائران عراقی از مرزهای ایران نیز ۳۵۰ هزار و ۷۱۰ نفر بوده که از مرزهای خوزستان صورت گرفت.

 

وی تصریح کرد: در بحث تأمین امنیت راهیان نور نیز نیروهای مرزبانی استان وظایفی بر عهده دارند؛ با توجه به این که سالانه بالغ بر ۵ میلیون نفر در قالب راهیان نور و مهمانان نوروزی وارد استان می شوند، بخش اعظمی از تأمین امنیت این افراد بر عهده مرزبانی است. که اقدامات خوبی در بخش حراست و حفاظت از مرزها در این زمینه انجام شده و نیروهای مرزبانی با انگیزه ای بالای که داشتند توانستند مرزهای استان را تقویت و با هماهنگی سایر نیروهای نظامی و امنیتی حفظ و حراست مرزها را بر عهده بگیرند.

 

فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری های نوین در حفظ و حراست از مرزها گفت: در زمان جنگ کل زیرساخت های امنیتی و حفاظتی ما در مرزها از بین رفت. با توجه به اهمیتی که استان خوزستان دارد با استقرار پایگاه های مرزی، برجک های مرزی، و انسداد مرزها اقدامات خوبی در جهت حراست از مرزها انجام شد که بخشی از مرزهای ما از طریق ابزارهای الکترونیکی و اپتیکی در حال تقویت شدن است و در آینده نیز کل مرزهای استان را از طریق رادار و ابزارآلات الکترونیکی و اپتیکی پوشش خواهیم داد.

 

https://hoorkhabar.ir/1800کپی شد!
179
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.