زیرساخت های خدماتی و رفاهی در خوزستان مناسب نیست/ رعایت حقوق مصرف کننده حق الناس است/حمایت از کالای داخلی وظیفه همه است

به گزارش هورنیوز –  حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی امروز در سومین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با بیان اینکه حمایت از حقوق مصرف کنندگان ریشه در تاریخ اسلام دارد، اظهار کرد: عدم رعایت حقوق مصرف کننده در تضاد با دین و مذهب اسلام دارد.

وی با انتقاد از مشکلات حوزه صنعت و تولید، افزود: متأسفانه در کارها جانب امانتداری، سلامت و دقت رعایت نمی شود درحالیکه در دین اسلام دراین خصوص تأکید فراوانی شده است.

حجت الاسلام ناصری نژاد یکی از راه های حمایت از حقوق مردم را تشکل های صنفی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سطح کلان و خرد دانست و تصریح کرد: وظیفه همه است که از تولیدات داخل حمایت کنند اما تولیدکنندگان نیز باید برای ارتقاء کیفیت کالای خود تلاش کنند.

وی با بیان اینکه کیفیت بد برخی کالاها، موجب بی اعتمادی مردم می شود، افزود: تولید کنندگان حق ندارند به صرف فعالیت اقتصادی کار کنند بلکه باید حقوق مردم را نیز در نظر بگیرند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه خوزستان به منبعی برای برداشت و استخراج ثروت تبدیل شده، یادآور شد: مردم خوزستان هیچ منفعتی از ثروت ها نمی برند.

وی با اشاره به اینکه چیزی جز مشکلات زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فقر عاید مردم خوزستان نشده است، خاطر نشان کرد: با ادامه ای روند تمام مردم مهاجرت و خوزستان خالی از سکنه خواهد شد.

حجت الاسلام ناصری نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود درخصوص آتش سوزی های پیاپی در پتروشیمی ها، گفت: در ماه های گذشته شاهد آتش سوزی های گسترده در پتروشیمی ها بوده ایم درحالیکه حتی به یک ریال آن نیاز داریم.

وی افزود: در مدیریت ها از مدیران پروازی استفاده می کنند چرا نباید نخبگان و جوانان خوزستانی که در زمینه نفت تجربه فراوانی دارند در این پست ها مشغول به کار شوند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید بگذاریم تفرقه افکنی ایجاد شود و مردم احساس تبعیض کنند؛ کسانی که به مسائل قومیتی دامن می زنند مخالف نظام هستند.

*******************

همچنین آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در این نشست با اشاره به اینکه خرید و فروش باید با نرخ هایی آسان باشد، اظهار کرد: قیمت ها باید به نحوی باشد که تولیدکننده، مصرف کننده و فروشنده متضرر نشوند و از سویی دیگر باید طوری رفتار شود که کمر مصرف کننده زیر بار فشار خم نشود.

وی با اشاره به اینکه ایمان برای رعایت انصاف کافی است، خاطر نشان کرد: برخی از راه ناشایست پول انباشت می کنند اما تجربه نشان داده که عاقبت به خیر نمی شوند.

آیت الله موسوی جزایری گفت: چنین ثروت های حرامی هیچ وقت خیر و برکت ندارد و کسی با آن به جایی نمی رسد.

*******************

علی محمد رحمانی زاده رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوزستان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: انجمن حمایت از مصرف کنندگان یک نهاد مردمی است و وظیفه دارد تا شکایات و اعتراضات مردم را بررسی و برای رسیدگی به دستگاه های ذی ربط ارسال کند.

وی با اشاره به ایتکه این انجمن به طور رسمی کار خود را از سال ۹۰ با تصویب قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سال ۸۸ آغاز کرد، افزود: این انجمن واسطه ای بین مصرف کنندگان و دولت است. رای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از واحدهای تولیدی داخلی بخش خصوصی می تواند محصولات تولیدی خود را در مناطق مختلف شهر به نمایش بگذارد.

رحمانی زاده تصریح کرد: خوزستان در بخش اقتصادی رتبه اول کشور را دارد اما زیر ساخت های رفاهی و خدماتی مناسب برای مردم استان را ندارد.

******************

دیگر سخنران این مراسم نورالله حسن زاده رئیس صنعت، معدن تجارت بود که در این راستا اظهار کرد: صنعت و تولیدات مرکز وضعیت سختی را دارد پشت سر می گذارد. شرایط حاکم بر تولید ملی و کشور دشوار است و مدت ها تحریم های ناجوانمردانه ای که به این کشور وارد شد اول واحدهای صنعتی و تولیدی را تحت تاثیر قرار داد.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها باعث شد تا نگاه جدی به تولید داشته باشیم، گفت: تمام مولفه های اقتصاد مقاومتی بر پایه تولید داخلی است که جایگزینی واردات و یا اشتغال جوانان را در پی دارد.

حسن زاده خاطر نشان کرد: تولیدات داخلی ما مشکلات زیادی دارد و ساختار تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی مشکل ساز شده است.

وی با بیان اینکه هزینه تولید در خوزستان به علت گرمای هوا و هزینه کارگران و … بالا است، یادآور شد: دولت خیلی تلاش کرده تا بخشی از این دردها و مشکلات را حل کند اما با این وجود باز هم درگیر موانع زیادی در بخش تولید هستیم.

********************

همچنین جمال عالمی نیسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با بیان اینکه رعایت حقوق مصرف کننده حق الناس است، تصریح کرد: در مصارف خود تحت تاثیر کالای خارجی هستیم و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا رضایت مردم را به تولیدات داخلی جلب کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت های موجود غفلت کرده ایم، افزود: در سال ۲۰۱۵، در دنیا سه هزار و ۵۰۰ میلیارد یور در بخش اقتصاد فناوری اطلاعاتگردش مالی صورت گرفته و پیش بینی شده در سال ۲۰۲۰ بین پنج تا هفت هزار میلیارد یورو گردش مالی داشته باشد.

عالمی نیسی خاطر نشان کرد: خوزستان بیشترین و بالاترین زیرساخت های فناوری را دارد ولی تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از سهم کل کشور را به خود اختصاص داده است.

 

https://hoorkhabar.ir/615338کپی شد!
69
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.