واکنش قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند به اظهارات وزیر

عبدالله کعبی اظهار کرد: اظهارات وزیر صنعت در برنامه اخیر پایش مبنی بر بالا بودن حجم واردات در منطقه آزاد اروند نشان از بی‌اطلاعی آقای وزیر از آمار دقیق صادرات و واردات است چرا که در حال حاضر منطقه آزاد اروند تنها منطقه‌ای است که میزان صادرات آن از واردات بیشتر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نعمت‌زاده متاسفانه در اظهارات اخیر خود خلاف سیاست‌های دولت نظر داده است چرا که دولت نگاه ویژه‌ای به آبادان و خرمشهر دارد و اتفاقا دولت، منطقه آزاد اروند را سودآورترین منطقه در کشور در بخش تجاری و صنعتی معرفی کرده است.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در حال حاضر بخش خصوصی بیش از ۹ هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند سرمایه‌گذاری کرده است که نشان از رونق روزافزون این منطقه به دلیل وجود قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مهم تجاری و صنعتی است.

وی در ادامه افزود: میزان سرمایه‌گذاری خارجی در یک‌سال اخیر در این منطقه ۱۰۸ میلیون دلار بوده است که رشد یک‌هزار و ۴۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کعبی با اشاره به اینکه واردات در منطقه آزاد اروند تنها در زمینه مواد اولیه کارخانجات است ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از منطقه آزاد اروند به کشورهای مختلف کالاها صادر شده است.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به رشد اشتغال‌زایی در این منطقه گفت: در سال ۹۳ میزان اشتغال‌زایی سه برابر شده و برای بیش از ۲ هزار و ۶۶۸ نفر فرصت‌ شغلی فراهم شد.

وی در پایان از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد قبل از هرگونه اظهار نظری در خصوص منطقه آزاد اروند و هر سازمان دیگر خارج از مجموعه خود، حتما ابتدا اطلاعات خود را به روز رسانی کند و پس از آن موضع بگیرد.

 

https://hoorkhabar.ir/566478کپی شد!
61
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • نادر سهرابی سلام محور اصلی مناطق آزاد در تمامی دنیا اولاً صادرات و واردات در زمینه تسریع کالا میباشد. ثانیاً تولید در مناطق آزاد بدلایل واردات و صادرات از کاهش خرید در مواد اولیه و افزایش در فروش محصولات برخوردار و سود شرکتهای تولید در مناطق آزاد بندری به مراتب بیشتر خواهد بود. الحمدالله والمنه با شکست تحریم های همه جانبه علیه ایران، لازم است دولت تسهیلات لازم بمنظور توسعه شرکتهای تولیدی در منطقه اروند را فراهم سازی نماید. همچنین شرکتهای متوقف شده در محدوده اروند مانند شرکت تولید صابون و گلیسیرین سازی خرمشهر که از پیشرفته ترین تکنولوژی دارا میباشد و قادر است روزانه 100 تن انواع صابون و 12 تن گلیسیرین صنعتی، دارویی و نظامی تولید و راهی بازارهای داخلی و خارجی نماید. ولی مع الاسف به دلیل بی تدبیری مدیران شرکت مدت 3سال اخیر علیرغم توانایی ها و پتانسیل لازم بطور کامل متوقف و در تعطیلی کامل قرار دارد که این زیبنده دولت مزین به تدبیر و امید نیست و نمی باشد و دست یاری و مساعدت دولت را می فشارد. لذا شایسته است دولت در خصوص شرکت صابون سازی و دیگر شرکتهای منطقه آزاد اروند نگاه ویژه ای داشته باشد. 93/12/26
منتشر شده۱