نخل‌های متروکه یکی از مهمترین عوامل بیماری خامج هستند

سرپرست جهاد کشاورزی خرمشهر از پایان عملیات مبارزه با بیماری خامج نخیلات در این شهرستان خبر داد و گفت: نخل‌های متروکه یکی از مهمترین عوامل بیماری خامج هستند.

محمد مطرودی اظهار کرد: عملیات مبارزه با بیماری خامج نخیلات در سطح ۷۵ هکتاری از نخلستان‌های خرمشهر انجام شد.

وی با بیان اینکه بیماری خامج از بیماری‌های مهم و رایج در نخیلات منطقه است که بیشتر گل آذین‌های نر را آلوده می‌کند، اذعان کرد: در صورت آلودگی به این بیماری گل آذین نر به صورت ۱۰۰ درصد نابود می‌شود و با کاهش میزان گرده میزان تلقیح و در نهایت میزان تولید را در سال به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سرپرست جهاد کشاورزی خرمشهر در ادامه خاطرنشان کرد: همه ساله قبل از شروع فصل گرده افشانی با بازدیدهای به عمل آمده از نخیلات، با حذف اسپات‌های آلوده و مشکوک به آلودگی، عملیات مبارزه و پیشگیری انجام می‌شود.

مطرودی تصریح کرد: اقداماتی نظیر پاکسازی نخیلات و جمع آوری و معدوم سازی نخل‌های آلوده از سال قبل، از انتشار و توسعه آن جلوگیری می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی خرمشهر ضمن بیان این مطلب که عملیات داشت نخیلات در کاهش ابتلا به این بیماری تاثیرگذار است خاطر نشان کرد: نخل‌های متروکه یکی از مهمترین عوامل انتشار این بیماری هستند.

وی در ادامه کشاورزان و زمین‌داران را مخاطب قرار داد و عنوان کرد: از کشاورزان و زمین‌داران می‌خواهیم که نخل‌های خود را بدون رسیدگی رها نکرده و عملیات داشت آنها را به طور مرتب انجام دهند تا علاوه بر بهرمندی از سود مادی آن از انتشار این بیماری به سایر زمین‌ها ممانعت شود.

https://hoorkhabar.ir/65073کپی شد!
74
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.