هورنیوز در هفته ای که گذشت

هوشنگ حسونی زاده: هیچ عدد و رقم قطعی در مورد میزان انتقال آب کارون اعلام نشده است!۲۰۱۵-۱۰-۱۵_۱۴-۰۰-۵۱

وی در بحث انتقال آب به صورت طولانی مدت توضیح داد: در برنامه ای که اعلام شد انتقال آب فقط برای شرب بوده است اما آنچه به نظر می آید این است که حجم انتقال آب بیش از مصرف آب شرب است اما هیچ عدد و رقمی هنوز قطعی نشده و میزان انتقال هم برای ما مشخص نکردند.

حسونی زاده در رابطه با کشت تابستانه برنج ادامه داد:با توجه به اینکه کشت برنج برای استان های مرکز کشور و به ویژه استان های اصفهان و خوزستان منع شده بود و قرار بر آن شد که این کشت فقط در قسمت های شمالی انجام شود درصورت کشت تابستانه برخلاف آنچه توسط وزارت جهاد کشاورزی گفته شد باید پاسخ داده شود که چرا کشت تابستانه انجام شده است.

امیر آهن جان عنوان کرد: شکست شهرداری ها در خدمت رسانی به شهروندان با حذف معاونت فرهنگی!؟۲۰۱۵-۱۰-۱۵_۱۴-۰۲-۳۱

وی گفت: شهرداری‌ها به صورت سنتی و براساس نگاهی که از سال‌های دور باقی مانده نگاهی خدماتی ـ عمرانی را دنبال می‌کردند اما با تغییر نگاه‌ها به توسعه و مطرح شدن مفاهیمی چون توسعه پایدار و گزاره‌های پس از آن مانند توسعه ی پایدار انسانی در مدیریت شهری، توجه به ذینفعان و تعامل دوسویه‌شان با مجموعه شهرداری‌ها که در تمام ساحت‌های متفاوت زندگی در شهر تاثیرگذار بوده این مساله را مطرح کرده است که شهرداری نهادی اجتماعی است و این نهاد اجتماعی مقتضیات و گفتمان مختص به خود را به نگاه‌های مرتبط با شهرداری‌ها نمایان می‌کرد. حتی در خلال سال‌ها به این جایگاه رسیده ایم که توسعه شهر برای شهروندان و با توجه به خواسته‌ها، نیازهای آن ها پیش برود.

معاون شهردار اهواز گفت: دو نگاه به معاونت فرهنگی وجود دارد یک نگاه که معاونت را صرفا خدمات دهنده و سرویس دهنده به سایر معاونت ها می داند که در این دیدگاه شهرداری در دیدگاه اجتماعی و فرهنگی صرفاً تبلیغ کننده شهرداری و مطالبه کننده حقوق شهرداری است و شاید بشود ریشه این نگاه را به دوره ای برگرداند که به شهروند به چشم رعیت و فاقد حقوق نگریسته میشد و توسعه صرفا ساختن چند ساختمان و … بوده است. اما امروزه اجتماع محوری مساله اصلی شهرداری‌هاست چراکه سرمایه‌ها به از سرمایه‌های صرفا مادی به سرمایه اجتماعی تبدیل شده و شهروند علاوه بر وظایف، ذی‌الحق و دارای حق شهروندی و صاحب اصلی شهر شمرده می‌شود. و اگر شهروند یک شهر از شهرداری و مدیریت شهری‌اش رضایت داشته باشد بی شک در فعالیت‌های شهرش مشارکت خواهد داشت و به سرمایه‌ای مبدل خواهد شد که شهرداری می‌تواند با بهره از آن به حکمرانی خوب شهری دست یابد.

شنبدی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت۲۰۱۵-۱۰-۱۵_۱۴-۰۵-۱۳

غلامرضا شنبدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این کانون که از سال ۱۳۴۸ در اهواز شروع به کار کرده و دارای ۵۲ مرکز ثابت و ۳ مرکز شهری و روستایی است که در زمینه های فرهنگی، هنری، مذهبی با ۴۲ فعالیت از جمله قصه گویی سفالگری، شعرخوانی،آموزش قرآن، بازی و سرگرمی، تئاتر و… فعالیت می کند.

وی افزود: مهمترین برنامه ها و چشم انداز کانون توسعه کتابخانه های سیار روستایی و ارتقاع کیفیت برنامه های فرهنگی و هنری، راه اندازی سالن های سینما، همکاری آموزش و پرورش و کانون در بالا بردن برنامه های فرهنگی و هنری می باشد.

شنبدی در رابطه با مخاطبین این کانون گفت: مخاطبین ما ۲نوع عضو رسمی و غیر رسمی کودک و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال می باشند که اعضای رسمی باعضویت در کتابخانه ی سازمان به صورت منظم از برنامه های فرهنگی، هنری ادبی کانون استفاده می کنند و اعضای غیر رسمی شامل همه ی کودکان و نوجوانان مایل برای استفاده از برنامه های کانون هستند که بیشتر دانش آموزان مدارس را تشکیل می دهند.

سلحشور: مطالعات آمایش شهرهای محروم خوزستان،لازمه توسعه و آبادانی است۲۰۱۵-۱۰-۱۵_۱۴-۰۶-۲۵

سلحشور گفت: به عقیده بنده اولین کاری که باید برای مردم ایذه و باغملک انجام شود، مطالعات آمایش شهری است تا مشکلات مردم با اولویتی که در هر منطقه وجود دارد بررسی شود. هر منطقه از شهرهای ایذه و باغملک مشکلات منحصر به خود را دارد اما مشکلاتی مانند فقر، بیکاری، فساد و اعتیاد مواردی است که در تمامی این مناطق مشترک است.

خواسته مردم این مناطق از نمایندگان خود در مجلس نیز حل مشکل بیکاری است که یکی از معضلات آزار دهنده برای جوانان شده است.

در کشورهای دیگر جهان دولت ها تنها ۲۰ درصد در ایجاد اشتغال نقش دارند این درحالی است که متاسفانه جوانان ما منتظر ایجاد فرصت شغلی توسط دولت هستند، درصورتی که آنان به راحتی می توانند اشتغال زایی نمایند.

وی ادامه داد: توجه به توسعه گردشگری در این مناطق یکی از بادوام ترین کارهاست. طبیعت زیبا و بکر موجود در این مناطق می تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب نماید.

یکی دیگر از کارهایی که باید صورت گیرد، توجه ویژه به پرورش گل و گیاه در این مناطق است که بازار بسیار خوبی در کشورهای همسایه مانند ارمنستان وجود دارد.

باید مردم این مناطق را به سمت صادرات تولیدات محلی به سایر نقاط کشور مانند صنایع دستی، لبنیات، نان، سبزی بسته بندی شده و.. تشویق کنیم. ضمن آنکه باید تلاش کنیم زیرساخت های صنعت گردشگری را هم ایجاد کنیم و نیازها و مشکلات این مناطق را رفع کنیم.

حسین علاقه بند از بزرگترین طرح عمرانی کشور گفت۲۰۱۵-۱۰-۱۵_۱۴-۰۸-۳۰

حسن علاقه بند معاون اجرایی موسسه جهاد نصر کشور گفت: طرح احیای اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری بزرگترین طرح عمرانی کشور است که در  ۱۸ شهرستانِ اهواز، باوی، حمیدیه، دشت آزادگان، شوش، اندیمشک، امیدیه، هندیجان، بهبهان، رامهرمز و… در حال انجام فعالیت است.

وی افزود: از نظر شرایط اعتباری سال گذشته از باب صندوق توسعه ملی حدود ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبارات ما بوده که امسال به ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده و تاکنون در خوزستان همه ی اعتبارات به استان تزریق شده است.

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر کشور گفت: از طرح ۵۵۰ هزار هکتار حدود ۳۱۲ هزار هکتار آن تخصیص آب داده شده که ۲۳۸ هزار هکتار آن مشخص نیست و علی رقم اینکه مشکلی برای تخصیص آب در آن وجود ندارد متأسفانه فقط حدود ۱۵۲ هزار هکتار آن اجرا شده.

 شهردار اهواز: مدیران برای حل مشکلات مردم باید ایثار کنند۲۰۱۵-۱۰-۱۵_۱۴-۱۰-۰۱

شهردار اهواز در خصوص وجود کارخانجات و صنایع بزرگ در اهواز اظهار داشت: شرکتها و صنایع بزرگی در کلانشهر اهواز وجود دارد که از جمله عوامل تشدید کننده آلودگی در شهر هستند. به طور مثال چندین  حلقه چاه نفت در حوزه منطقه ۶ قرار دارد  که در شهر آلودگی ایجاد می کنند و بطور کلی سه شرکت نفت، فولاد و توسعه نیشکر  در اهواز هستند که در آلایندگی نقش عمده ای دارند،

وی همچنین در خصوص نقش استانداری  در رفع مشکلات شهر افزود: چنانچه استانداری خوزستان خواهان پیشرفت بیشتری در شهر و به بار نشستن  و بهره برداری هر چه سریع تر پروژه های عمرانی است باید در کنار شهرداری بوده و به این سازمان در  اخذ مطالبات و احقاق حقوق شهرداری از سایر نهادها و ارگانها یاری رساند .

موسوی در خصوص مطالبات معوقه شهرداری از سایر نهادها گفت: تا کنون  ۷۰ میلیارد ریال عوارض ساخت و سازهای غیر مجاز نفت را از آنها طلبکاریم. همچنین شرکت فولاد باید عوارض ناشی از آلایندگی را به شهرداری بپردازد.

شهردار اهواز تاکید کرد: مدیران نباید از شکستن خود به خاطر انجام کار مردم ناراحت شوند و برای حل مشکلات مردم باید ایثار کنند و  در راه خدمت به شهروندان  از هیچ گونه برخوردی که مانع بشود نهراسند و عقب نکشند زیرا تمامی این تلاشها زمانی ارزش دارد که برای خودمان و شخصی نباشد و در راه خدا و برای مردم باشد .

درپایان

 حجت الاسلام حسن زاده: نقش جمعیت هلال احمر خوزستان در برنامه های زائرین اربعین حسینی(ع) بسیار مؤثر است

وی اظهار کرد :جمعیت هلال احمر تحول شگرفی را در خدمت رسانی به مردم آسیب دیده داشته که به همین دلیل، نام آن با قداست همراه شده است.۲۰۱۵-۱۰-۱۵_۱۴-۱۱-۱۷
حجت الاسلام حسن زاده، با اشاره به توفیق خدمت به مردم محروم بیان کرد: خدمت در چنین مجموعه ای، بسیار ارزشمند است و ممکن است نصیب هرکس نشود و کسانی که در عرصه ها و زمینه های مختلف امدادی و عام المنفعه خدمت می کنند، می بایست خداوند متعال را به سبب توفیق خدمت گزاری، شاکر باشند.
استاد حوزه و دانشگاه های استان خوزستان، با تأکید بر تأثیر مقوله فرهنگ در جامعه تصریح کرد: بخش فرهنگی نباید به عنوان یک قسمت مجزا از سایر بخش های مختلف هلال احمر لحاظ شود و فعالیت سایر بخش ها نیز می بایست با کار فرهنگی همراه باشد که در این صورت مراجعه کنندگان با یک فضای معنوی و فرهنگی مواجه خواهند شد.

حجت الاسلام حسن زاده در بخش دیگری از سخنانش با تجلیل از نقش بسیار مؤثر جمعیت هلال احمر در اجرای برنامه های زائرین اربعین حسینی(ع) بیان کرد: در بحث زائرین اربعین حسینی(ع)، نگاه ویژه ای به نقش مؤثر جمعیت هلال احمر وجود دارد که فرصت بسیار خوبی برای معرفی استان خوزستان و به تبع آن هلال احمر به شمار می آید.

https://hoorkhabar.ir/585139کپی شد!
24
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.