زیبا کلام: یک توافق محرمانه هسته‌ای وجود دارد!

تذکر دادگاه ویژه روحانیت به یک مقام ارشد دولتی؛ برخورد با عاملان انتشار اسناد وزارت نفت؛ شش تن برای ریاست صدا و سیما برنامه داده‌اند؛ بازرگانان آمریکایی در ایران هستند؛ زیبا‌کلام یک توافق محرمانه هسته‌ای وجود دارد و حمایت کیومرث‌پور احمد از لیلا حاتمی و…
این روز‌ها عرصه سیاست ایرانی آنقدر داغ است که به سیاست‌گردی تابناک اجازه نمی‌دهد، روایتی نرم از سیاست ایرانی داشته باشد. این روز‌ها، روز‌های تقابل‌های سیاسی، پس از چند ماه تعارف آغاز شده و دولت هم باید توانایی‌اش را در اداره کشور نشان دهد و هم در فرو نشاندن حاشیه‌هایی که خود‌ و دیگران برایش پدید می‌آورند.

سیاست‌گردی «تابناک» در ‌پنجشنبه را در ادامه بخوانید.

تذکر دادگاه ویژه روحانیت به یک مقام ارشد دولتی

برخی از رسانه‌ها خبر داده‌اند که یک مقام ارشد دولت روحانی به دادگاه ویژه روحانیت فراخوانده ‌و به وی تذکراتی درباره اظهاراتش داده شده است. او هم تعهد داده که دیگر سخنان حاشیه ساز درباره قومیت‌ها و اقلیت‌های دینی نگوید.

برخورد با عاملان انتشار اسناد وزارت نفت

شنیده شده که برخی ‌مقامات وزارت نفت هشدار داده‌اند ‌با عاملان انتشار اسناد وزارت نفت برخورد خواهند کرد. به ظاهر‌ برخی مدعی‌اند ‌آمار موجود در وزارت نفت، نشان می‌دهد که بنزین تولید پتروشیمی‌ها بر اساس تحقیقات وزارت نفت پاک و بدون خطر است؛ اما عده‌ای به بهانه بی‌کیفیتی بنزین پتروشیمی‌ها به دنبال‌ توقیف بنزین پتروشیمی‌ها و پیگیری واردات بنزین هستند. فارغ از درستی و نادرستی این ادعا در ماه‌های اخیر، تهران هوای پاکی را بدون بنزین پتروشیمی‌ها تجربه کرده است.

شش تن برای ریاست صدا و سیما برنامه داده‌اند

شایعهٔ جانشینی سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد دولت احمدی‌نژاد بر صندلی عزت الله ضرغامی، رئیس صداوسیما در محافل رسانه‌ای پیچیده است. در ماه‌های گذشته نیز از حسینی به سمت یکی از گزینه‌های این پست نام برده می‌شد؛ کسی که به رغم حضور در دولت احمدی‌نژاد، ‌از نظر شخصیتی مستقل از تیم وی محسوب می‌شد؛ اما نکتهٔ قابل توجه اینکه ضرغامی تا آبان ماه امسال حکم دارد و خود وی نیز چندی پیش به این نکته اشاره کرده بود. ظاهرا تا کنون شش تن برای بر عهده گرفتن ریاست این سازمان برنامه داده‌اند که حسینی یکی از این افراد است.

حمایت کیومرث‌پور احمد از لیلا حاتمی

پس از حملاتی که در روزهای اخیر به نوع حضور لیلا حاتمی در جشنواره فیلم کن در فرانسه شده بود، کیومرث‌پور احمد به دفاع از وی پرداخته و درباره لیلا حاتمی گفته ‌که وی دختری دوس داشتنی، دلپذیر، خانواده دوست، فرهیخته و حقیقتا دختر ایران است.

زیبا کلام یک توافق محرمانه هسته‌ای وجود دارد

سعید زیبا کلام که یکی از منتقدان جدی، اما بدون استدلال، مذاکرات هسته‌ای است، در یک سخنرانی گفته ‌که اطمینان دارد ‌یک توافق هسته‌ای دیگر بین ایران و غرب وجود دارد که محرمانه است و مردم ایران از آن خبر ندارند. وی که به تازگی فلسفه را‌‌ رها کرده  و متخصص هسته‌ای و مذاکرات بین‌‌المللی شده، در حالی از اجازه ندادن به وی برای انتقاد از مذاکرات سخن می‌گوید که روزگارش را با انتقاد و البته‌‌ ادعای بی‌سند علیه مذاکرات می‌گذراند.

بازرگانان آمریکایی در ایران هستند

در حالی که مذاکرات ایران و غرب در دور چهارم در وین پیشرفتی نداشته است، برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که شماری بازرگان آمریکایی در تهران ‌در حال ارزیابی حضور تجاری خود در تهران و همکاری با بازرگانان ایران‌ هستند. پیشتر هم هواپیمایی از یک شرکت آمریکایی در فرودگاه مهر‌آباد تهران به زمین نشسته بود؛ اما مقامات مسئول اعلام کردند این هواپیما با آرم یک شرکت آمریکایی، متعلق به آن شرکت آمریکایی نیست!

منبع : تابناک
https://hoorkhabar.ir/47703کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.