تعیین سقف بودجه باشگاه‌های فوتبال نیازمند بستری مناسب است

نماینده مردم اهواز و رئیس کمیته فوتبال و فوتسال فراکسیون ورزش مجلس گفت: تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌های فوتبال تنها در شرایطی متعادل و برابر و با اتکا به وجود زیرساخت‌های مناسب قطعاً به صلاح فوتبال جای جای این مملکت خواهد بود.

سیدشریف حسینی اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور، که از جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و ژئوپولتیک در فوتبال کشور علی الخصوص استان‌های ثروتمند ولی محروم، بستر و زیرساخت‌های لازم وجود ندارد، تا بتوان با تکیه بر آن در شرایط برابر سقف بودجه و قرارداد برای باشگاه‌ها و بازیکنان در لیگ‌های مختلف تعیین و تحمیل شود، نمی‌توان بی‌گدار به آب زد و بدون وجود زیرساخت‌ها و قیاس استان‌های مختلف تعیین سقف بودجه کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آیا می‌توان ادعا کرد که شرایط منطقه‌ای و آب و هوایی حاکم بر استان‌های سراسر ایران شرایط متعادل و برابری است و میزان برخورداری از مواهب طبیعی استان‌هایی همچون بوشهر و خوزستان با تهران و تبریز و… یکی است؟.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در این شرایط انگیزه بازیکنان برای حضور در تیم‌هایی که وضعیت مطلوبتری از نظر آب و هوایی و شرایط طبیعی برای زندگی خود و خانواده‌هایشان دارند، بسیار بیشتر خواهد بود.

حسینی افزود: در این وضعیت چه عاملی وجود خواهد داشت تا تیم‌های استان‌های بد آب و هوا و کم برخوردار بازیکنان صاحب نام و سطح بالا را جذب کنند و یا بازیکنان بومی و کارنامه‌داری که تیم‌های بزرگ مرکزنشین به دنبال آن‌ها هستند را حفظ کنند.

رئیس کمیته فوتبال و فوتسال فراکسیون ورزش مجلس تصریح کرد: یکی از شاخص‌های با اهمیت در جذب بازیکنان مطرح در تیم‌هایی همچون فولاد، نفت مسجدسلیمان، استقلال اهواز و نفت آبادان و یا حفظ بازیکنان نامدار بومی شرایط پرداخت بهتر خواهد بود که با توجه به تعیین سقف قرارداد و بودجه این امکان از باشگاه‌های استان سلب شده است.

وی ادامه داد: آیا باشگاه‌های بزرگ و مرکزنشین تنها با بودجه تعیین شده یعنی ۱۵ میلیارد برای تیم‌های لیگ برتری و ۱۸ میلیارد برای تیم‌های آسیایی اداره می‌شوند و از موهبت اسپانسرهای میلیاردی بهره نمی‌برند.

حسینی اضافه کرد: در شرایطی که اسپانسر‌ها جاذبه لازم را برای حمایت از تیم‌های فعال در استان‌های دیگر یافت نمی‌کنند واضح است شرایط حضور اسپانسر در استان‌هایی همچون خوزستان، بوشهر و… هنوز آنگونه که باید و شاید فراهم نشده است و تیم‌های پایتخت شرایط بسیار مطلوبی را برای جذب اسپانسر دارا هستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام بازی‌های استقلال و پرسپولیس به طور مستقیم از صدا و سیما پخش خواهد شد و این بهترین انگیزه برای حضور اسپانسر‌ها در این تیم‌هاست و در همین شرایط حتی حق پخش تلویزیونی هم به تیم‌های دیگر پرداخت نمی‌شود.

وی افزود: قطعاً در شرایط عدم وجود اسپانسر و نبود شرایط مطلوب آب و هوایی و ندادن حق پخش تلویزیونی و تبعیضی که در این خصوص میان تیم‌های استان‌های محروم و کم برخوردار با استان‌های مرکز نشین وجود دارد، تصمیم سازان فوتبال ایران باید راهکاری اتخاذ کنند و به گونه‌ای به این مسئله نگاه کنند که تنها معیار تعیین بودجه هزینه‌های سال قبل باشگاه‌ها نباشد و شرایط استان‌هایی همچون خوزستان در این تعیین سقف به طور ویژه دیده شود تا در رقابت نابرابر فوتبال استعدادهای ناب فوتبال استان خوزستان به استان‌های دیگر مهاجرت نکنند و بازیکنان سطح بالا و نامدار فوتبال کشور نیز انگیزه کافی برای حضور در تیم‌هایی همچون فولاد خوزستان، استقلال اهواز، نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان داشته باشند و عدالت واقعی در این رشته برقرار شود.

https://hoorkhabar.ir/33759کپی شد!
69
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.