انهدام ۳۶۰ آشپزخانه تولید مواد مخدر با رشد ۳۵ درصدی/هلاکت ۸۰ قاچاقچی در ۹۲

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف ۵۰۰ تن مواد مخدر در کشور خبر داد.

سردار علی مویدی روز سه‌شنبه در تشریح جزئیات عملکرد این پلیس، با بیان اینکه مامورانش توانستند در سال جاری ۵۰۰ تن انواع مواد مخد را در سطح کشور کشف و ضبط کنند، گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد از مواد مخدر در مرز و حاشیه مرز کشف شده است، گفت: در سال جاری ۱۲۰ درگیری مسلحانه با قاچاقچیانی که قصد داشتند با تکیه بر اسلحه و مهمات خود، محموله‌های مواد مخدر را وارد کشور کنند رخ داد اما به دلیل اشرافیت اطلاعاتی، این مساله محقق نشد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه در سال جاری ۸۰ قاچاقچی به هلاکت رسیدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش نشان می‌دهد، گفت: متاسفانه ۱۵ تن از ماموران پلیس نیز به شهادت رسیدند.

مویدی با اشاره به کشف سه تن شیشه طی سال جاری، گفت: همچنین ماموران پلیس ۳۶۰ آشپزخانه را شناسایی و منهدم کردند که این میزان افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰ هزار طرح در راستای شناسایی قاچاقچیان و جمع‌آوری موادفروشان خرد انجام شده است، گفت: ۷۵۰۰ محله و نقطه آلوده در کشور شناسایی شده است که در این میان پلیس نسبت به پاکسازی ۶۵۰۰ محله و اماکنی که در آنها اقدام به تولید و توزیع مواد مخدر می‌شد، اقدام کرد.

به گفته رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، پلیس در سال جاری ۱۵۰۰ مکان تولید و توزیع مواد مخدر را پلمپ کرد.

مویدی با بیان اینکه پلیس همچنان دستگیری خرده‌فروشان را در دستورکار خود قرار داده است، گفت: در سال جاری ۵۰ هزار خرده‌فروش دستگیر شدند.

وی در مورد میزان مواد مخدر مکشوفه، با بیان اینکه ۳۹۵ تن از مواد مکشوفه امسال از نوع تریاک بوده است، گفت: حشیش، مورفین و هروئین نیز در مراتب بعدی کشفیات قرار دارد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان ملل در سال ۲۰۱۳، ۶۰۰۰ تن تریاک در افغانستان تولید شده است، گفت: اما بر اساس اطلاعات واصله، به نظر می‌رسد میزان کشت تریاک در افغانستان بیشتر از این ارقام باشد. اما با این حال ناجا تلاش دارد که درگیری را در مرز و در حاشیه مرز نگه دارد.

مویدی همچنین از دستگیری یک مواد فروش مازاراتی سوار در تهران خبر داد و گفت: این قاچاقچی که در روزهای اخیر در تهران دستگیر شده است، اقدام به حمل ۳۰ کیلوگرم شیشه کرده بود که از این فرد، علاوه بر کشف خودروی مازاراتی، اموال بسیار باارزش دیگری کشف و ضبط شد.

وی همچنین از انهدام باند ترانزیت کوکائین از کشورهای آمریکای جنوبی به کشور خبر داد و گفت: این عملیات با همکاری پلیس امارات صورت گرفت و علاوه بر کشف هفت کیلوگرم کوکائین، یک قاچاقچی بولیویایی که با همدستی همکاران ایرانی‌اش اقدام به قاچاق کوکائین می‌کرد، دستگیر شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر تغییر مصرف مواد مخدر در کشور، گفت: عمده مصرف مواد مخدر در کشور از نوع صنعتی است و تغییر آن چنانی در الگوی مصرف مواد مخدر ایجاد نشده است و مطمئن باشید اگر تغییری ایجاد شود، پلیس نسبت به اعلام آن اقدام خواهد کرد.

مویدی با رد هر گونه شایعه مبنی بر ورود مواد مخدر جدید به کشور، گفت: اظهارنظر در مورد ورود مواد مخدر جدید از سمت پلیس است، چرا که پلیس دارای آزمایشگاه‌های تخصصی تشخیص و آنالیز مواد مخدر است و اظهارات غیرکارشناسی برخی افراد سبب مخدوش شدن آرامش جامعه می‌شود.

وی همچنین در مورد دستاوردهای نشست وین، گفت: خوشبختانه پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر توانستند در این نشست دستاوردهای خوبی را به دست بیاورند و در بیانیه نهایی این نشست سالیانه، خواسته‌های ایران در زمینه مبارزه موثر با قاچاق مواد مخدر در نظر گرفته شد و شیطنت‌های برخی کشورها در مورد قانونی کردن مصرف مواد مخدر بی‌نتیجه ماند.

https://hoorkhabar.ir/2431کپی شد!
225
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.