رکورد برداشت نیشکر در کشت و صنعت نیشکر دهخدا شکسته شد

مدیرعامل کشت صنعت نیشکر دهخدا در گفتگو با رسانه ها: اظهار داشت این شرکت توانست برای نخستین بار بالاتر از ظرفیت اسمی تعریف شده میزان بیش از ۱۲هزارو۱۰۰تن نیشکر را دریک روز از مزارع خود برداشت کند.
مدیرعامل کشت صنعت نیشکر دهخدا در گفتگو با رسانه ها: اظهار داشت این شرکت توانست برای نخستین بار  بالاتر از ظرفیت اسمی تعریف شده میزان بیش از ۱۲هزارو۱۰۰تن نیشکر را دریک روز از مزارع خود برداشت کند.
فریبرزکریمی زند با اشاره به اینکه امسال با اعمال مدیریت صحیح و بهره وری از تجهیزات پیشرفته برداشت و حمل نیشکر توانستیم به این رکورد دستیابیم ، تصریح کرد: این شرکت در حال حاضر حدود ۱۰هزارهکتار سطح زیر کشت نیشکر دارد که از این میزان در سال جاری بیشتر از یک ‌صد هزار تن شکر تولید می گردد.
وی رسیدن به ظرفیت کامل اسمی این شرکت طی ۳سال را در بین تمام کشت و صنعت‌های نیشکری ایران رکورد جدیدی معرفی کرد و افزود ظرفیت اسمی اکنون پشت سر گذاشته شده است.
کریمی زند گفت: این شرکت توانست درتاریخ۱۲/۱۲/۹۲به رکورد ۱۲ هزار و ۱۰۰تن برداشت نیشکر در روز دست یابد و میزان نیشکر خرد شده در کارخانه این شرکت  نیزدر یک روز به ۱۱ هزارو۲۰۰ تن رسید.
کریمی زند با علام اینکه میزان نیشکر برداشت شده در این شرکت از زمان شروع برداشت در سال جاری تا کنون بیشتر از ۶۵۰ هزار تن با راندمان۱۱۱تن در هکتار بوده و انشاءالله تا پایان فصل برداشت جاری به بشتر از یک میلیون و هفتاد هزار تن بالغ خواهد شد، وی اظهار داشت: رکورد تولید شکرخام(زرد) در این شرکت نیز در یک روز به هزار و دویست و بیست و شش تن و تصفیه شکر سفید به هفتصدو نه تن رسید که بازهم درفرایند تولید منحصر به فرد بود .
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا خاطرنشان کرد: همواره با توجه به اینکه ظرفیت اسمی تعریف شده برای کارخانه های نیشکری توسعه نیشکر ۱۰هزارتن در روز تعریف شده اما همیشه بین مهندسین پروژه احداث کارخانه و مهندسین بهره بردار از کارخانه نسبت به ظرفیت واقعی کارخانه یک نظر واحد وجود نداشت و رسیدن به این رکورد سند افتخاری است برای مهندسین جوان ایرانی، که ثابت کردند علاوه بر تحقق کامل ظرفیت اسمی ۱۰هزار تن وعبور از این ظرفیت، پتانسیل بهره برداری ازکارخانه ها در سطحی بالاتر قرار دارد و این سندی بر تحقق دانش فنی نخبگان جوان خوزستانی است.
وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی در کارخانه های توسعه نیشکر می تواند از استانداردهای تعریف شده فراتر رود گفت: این افتخار پیام روشنی به کشاورزی خوزستان دارد که بدون سرمایه گذاری مجدد برای افزایش ظرفیت کارخانه های شکر، امکان نی پذیری تا ۲۰درصد بیشتر از ظرفیت کنونی بدون هیچ سرمایه گذاری جدیدی وجود دارد.
مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر دهخدا در ادامه عنوان کرد: اگر ظرفیت های تازه ی کشاورزی در طرح هایی مثل طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری برای کشت نیشکر در نظر گرفته شود این کارخانه ها توانایی پذیرش نیشکر تولیدی را دارند و ما معتقدیم که آسیاب¬های کارخانه های نیشکری می تواند ۲۰درصد بیشتر از ظرفیت اسمی خود به راحتی فعالیت کنند.
شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا  در ۲۵ کیلومتری شمال شهر اهواز واقع است و ظرفیت اشتغال ۲ هزار و ۱۸۳ نفر را در خود ایجاد کرده است. این شرکت تا کنون چندین بار در رده های مختلف تولیدی رکوردهای تازه ای در فائو بنام خود به ثبت رسانده است.
https://hoorkhabar.ir/1810کپی شد!
232
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.