حرف دل شهردار اهواز :علیرغم تاکید قانون بر ایجاد کمربند سبز از طریق منابع دولتی، تاکنون هیچ اعتباری در این زمینه از دولت دریافت نشده است.

شهردار اهواز در مراسم مشترک جشن درختکاری، گفت: علیرغم تاکید قانون بر ایجاد کمربند سبز از طریق منابع دولتی، تاکنون هیچ اعتباری در این زمینه از دولت دریافت نشده است.

سیدخلف موسوی در محل کمربند سبز اهواز با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد، اظهار کرد: توسعه فضای سبز از سال ۷۳ براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، در قالب ایجاد کمربند سبز در ۷ کلانشهر آلوده کشور مطرح شد ولی عملا آغاز این طرح در اهواز از سال ۹۰ بوده است.
وی ادامه داد: در این طرح ایجاد ۲ قطعه ۵۰۰ و ۷۰۰ هکتاری از کمربند سبز توسط شهرداری در دستور کار قرار گرفت. نمی دانم دیگر کلانشهرهای موردنظر در این طرح به کجا رسیدند که ما نرسیده ایم. البته بی شک این کلانشهرها به جاهای خوبی در بحث ایجاد کمربند سبز شهر خود رسیده اند.

شهردار اهواز با بیان اینکه فضای سبز حال حاضر اهواز ۵۳۰ هکتار است، افزود: سرانه فضای سبز در اهواز به ازای هر نفر ۱۳۰۳ مترمربع است این در حالی است که براساس استاندارد جهانی برای شهری مانند اهواز سرانه فضای سبز باید ۲۵ مترمربع باشد.

موسوی اظهار کرد: وزرات نفت و شرکت های نفتی باید مجاب شوند که در این پروژه بزرگ شرکت کنند. علیرغم اینکه قانون به صراحت بیان کرده که ایجاد کمربند سبز در این ۷ شهر، توسط شهرداری و از طریق منابع دولتی صورت بگیرد، ولی تاکنون اعتباراتی که برای این فضا هزینه شده، از محل اعتبارات داخلی شهرداری اهواز بوده است.

وی بیان کرد: صنایع، شرکت ها و کارخانجات بسیاری در این شهر وجود دارد که فعالیت های آنها آلایندگی های بسیاری را در پی دارد اما هیچ گونه کمکی از سوی این صنایع و کارخانجات برای توسعه فضای سبز نشده است.

شهردار اهواز گفت: دقت کنید که از سال ۷۳ تا ۹۰ حدود ۵۰۰ هکتار از کمربند سبز اهواز ایجاد شده است، اگر قرار است با این روند پیش برویم حدود ۱۴ سال دیگر طول می کشد تا کمربند سبز اهواز تکمیل شود که این روند خوبی نیست. لذا قرار است با حضور استاندار، فعالیتها و تعهدات این شرکتها و صنایع در این زمینه بازنگری شوند.

https://hoorkhabar.ir/1698کپی شد!
155
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.