پاک کردن صورت مسأله، راه حل مسئولان در قبال شرایط بد شهربازی های اهواز/ شهردار اهواز برای ساخت اماکن تفریحی چه کرده؟

به گزارش هورنیوز مدت زیادی از ساخت و فراگیری پارک های شهربازی با هدف ایجاد نشاط و هیجان بین مردم می گذرد و در گذر زمان شاهد ارتقاء دستگاه های سرگرمی و توسعه برنامه های فرهنگی هستیم به طوریکه در پارکهای بازی مراکز استان ها امروزه در کنار شهربازی های پیشرفته مکانی برای تماشا و نقد فیلم به صورت دسته جمعی، نمایشگاه های آثار هنری، رستوران و … در نظر می گیرند تا هرچه بیشتر شهروندان را برای حضور در این اماکن ترغیب کنند.

حکایت شهربازی های اهواز اما بسیار تلخ و غم انگیز است. پارک های شهربازی پاداد، لاله، جزیزه، پل راهنمایی(شهید باهنر)، زیتون کارمندی و… روزگاری محلی برای حضور پرشور خانواده ها و کودکان و بازی با وسایل آن اماکن بود، به گونه ای که صدای هیاهوی کودکان و جوانان ذوق زده حتی توجه عابران خیابان ها را هم جلب می کرد، اما در سال های اخیر با بی مهری مسئولان در حق شهروندان این پارکها بیش از هر چیز دیگر به یک مخروبه شباهت دارند.

این روزها تنها دلخوشی خانواده های اهوازی در پایان هفته حضور در تکه چمنی اطراف و یا بلوارهای شهر است که از ساده ترین امکانات مانند روشنایی، دسترسی به امکانات تفریحی و … محروم هستند و تنها سرگرمی این خانواده نظاره کردن به جوانانی است که از بیکاری و عدم وجود برنامه های فرهنگی و ورزشی دست به قلیان برده و گاهاً به میل نمودن فلافل سپری می کنند!

در این میان مدیرکل استاندارد استان خوزستان در اظهار نظری بدون اشاره به تعداد شهربازی های این استان گفت: کلیه تجهیزات شهربازی خوزستان زیر نظارت این اداره کل بوده تا از استاندارد بودن این تجهیزات اطمینان حاصل شود. البته ای کاش میشد موارد فرهنگی تفریحی این استان و مخصوصاً کلانشهر اهواز هم زیر نظر اداره کل استاندارد برود تا با مقایسه های خود اعلام نظر نمایند.

جانعلی خورشیدی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز در همین خصوص با انتقاد از عدم وجود فضای مناسب تفریحی برای خانواده ها به خبرنگارما گفت: حدود ۸ماه از سال آب و هوای کلانشهر اهواز گرم است و در ۴ ماه دیگر هم که شاهد هوای مطلوب هستیم هیچ گونه فضای تفریحی مناسبی وجود ندارد.

وی شهر اهواز را با سایر کلانشهرها مقایسه کرد و یادآور شد: در کلانشهرهای دیگر به قدری امکانات فراهم است که خانواده ها و فرزندان در خصوص مراکز تفریحی و گردشگری قدرت انتخاب دارند.

خورشیدی دلیل استهلاک دستگاه های شهربازی و متروک شدن آنها را بی توجهی دانست و اظهار کرد: تمام اقشار با هر جایگاه اجتماعی نیازمند تفریح سالم و شادی هستند اما بیشتر پارک های ما مطلوب نیستند. از آقای شهردار می خواهم کارگروهی برای ایجاد فضاهای مفرح و شاد تشکیل دهد.

به گزارش هورنیوز یکی از راه های گسترش فضای تفریحی و تجهیز شهربازی ها استفاده از توان سرمایه گذاران و بخش خصوصی است. امری که با تنگ نظری برخی مدیران شهرداری از سی سال گذشته تا کنون محقق نشده است و چوب این بی تدبیری در چشم شهروندانی می رود که تمام ایام سال را باید بدون تفریح مناسب سپری کنند. لازم به توضیح است در سه سال و اندی گذشته بودجه ها صرف به ساختن برخی زیرگذرهای کم مصرف، کتری، فنجان و پوشش خیایانهایی شده است که مواد غذایی همچون فلافل، سمبوسه و قلیان عرضه می کنند و همچنین هزینه های بسیار دیگری به تعویض چندباره جداول و رنگ آمیزی آن و … بدون توجیح در طول سال مصرف شده در صورتیکه میشود با شستشو و تعمیرات جزیی از هدر دادن پول در این موارد جلوگیری کرد و در مقوله هایی همچون تفریح، فرهنگ و ورزش هزینه نمود.

در پایان به شهردار و مدیران شهرداری توصیه می شود چند سفر به اماکن تفریحی شهرهای شیراز، کرمانشاه، شهرکرد، تبریز و… و البته نه فقط به تهران، داشته باشند تا از روند تفریحات مردم این شهرها بیشتر آگاهی پیدا کنند و با یک برنامه ریزی مناسب و فراخوان برای جذب سرمایه گذار، بدون تنگ نظری و با نگاه مثبت به شکوفایی و رشد جوانان و شهروندان اهوازی کمک نمایند.

 

پی نوشت

  • شهرهای شیراز، کرمانشاه، شهرکرد، تبریز و چند شهر دیگر در سطح اهواز بوده که توصیه شده است. و همچون گذشته نام تهران و اصفهان بعنوان مثال نیامده. البته ضمن اینکه کلانشهر اهواز با وجود منابع فراوان بسیار از چند شهر ذکر شده بسیار غنی تر است و مدیرانی در شهرداری احتیاج دارد که با رایزنی و راه حلهای مناسب بتوانند عوارض آلایندگی هوا را از شرکت هایی همانند نفت، فولاد و… بستانند و با یک برنامه ریزی بلند مدت حواشی شهر را به مشارکت در پرداخت عوارض و… دعوت نمایند.
https://hoorkhabar.ir/643227کپی شد!
99