زمان اعلام نتایج آزمون سراسری دانشگاه آزاد

هورنیوز – دکتر علوی فاضل، رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری روز دوشنبه، ۲۹ شهریورماه که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانشجویان اظهار کرد:‌ بر اساس اینکه ما از نتایج آزمون سراسری ورود به دانشگاه استفاده می‌کنیم و سازمان سنجش طی اطلاعیه‌ای ۳۱ شهریورماه را زمان اعلام نتایج مشخص کرده است، ما هم روز بعد از آن یعنی اول مهر ماه نتایج‌ را اعلام خواهیم کرد. داوطلبان می‌توانند از روز شنبه، سوم مهرماه با مراجعه به واحد دانشگاهی محل پذیرش نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی ادامه داد: امسال در ۷۰۴ رشته محل حدود ۷۰هزار نفر پذیرش داریم و با افتی که در ثبت نام داریم پیش‌بینی می‌شود، کمتر از ۷۰ هزار نفر ثبت نام کنند. بیشترین متقاضی و رقابت را در گروه علوم پزشکی به ویژه در سه رشته دندان‌پزشکی، داروسازی و پزشکی داشته‌ایم. ظرفیت پذیرش در رشته‌محل‌های رشته علوم پزشکی امسال کمتر از ۱۰ هزار نفر است. در سال ۹۲ پذیرش دانشگاه آزاد در رشته علوم پزشکی حدود ۲۸ هزار نفر بود که با تعامل خوبی که با وزارت بهداشت داشتیم و در جهت استانداردسازی رشته محل‌های دانشگاه‌ها کار کیفی به خوبی انجام شد که یکی از اقدامات ما کاهش ظرفیت پذیرش در این رشته‌ها بوده است. بنابراین این اطمینان را می‌دهیم که از نظر کیفیت رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به طور کامل ارزیابی شده است و با ابلاغ وزارت بهداشت ما پذیرش‌هایمان را انجام می‌دهیم.

علوی فاضل تصریح کرد: برخی داوطلبان در رشته‌های دلخواه خود در دانشگاه‌های غیر از دانشگاه آزاد یا دوره‌های با آزمون قبول نمی‌شوند، بر همین اساس تا ۹ مهرماه سامانه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد بازنگه داشته می‌شود و داوطلبانی که در دوره‌های با آزمون در رشته‌های دلخواه یا شهر دلخواه قبول نشده‌اند، این امکان را دارند که با مراجعه به سامانهAzmoon.org برای رشته‌های بدون آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی افزود: پذیرفته‌شدگانی که از مرحله آزمون سراسری و رشته‌های بدون آزمون پذیرش گرفته‌اند، از روز شنبه سوم مهرماه می‌توانند برای ثبت نام مراجعه کنند و توصیه می‌کنم با توجه به زمان اعلام نتایج و آغاز سال تحصیلی هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و مدارک مورد نیاز را که شامل کارت ملی، شناسنامه، عکس و مدرک تحصیلی پایان مقطع قبلی است، به همراه داشته باشند.

علوی فاضل افزود: دانش‌آموزانی که در شهریورماه دوره دبیرستان خود را به اتمام رسانده و گواهی پیش دریافت کرده‌اند، می‌توانند با اخذ گواهی مورد تأیید آموزش و پرورش برای ثبت نام اقدام کنند.

https://hoorkhabar.ir/624831کپی شد!
149