بیکاری و طلاق مهمتر است یا تردد خودروهای اروندی ؟

طی ماههای گذشته بارها موضوع تردد خودروهای اروندی در سطح استان به سوژه ای برای بحث و نقد و نظر در محافل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی خوزستان تبدیل شده است و حالا این موضوع به برخی سایت های ملی نیز کشیده شده است.
دو قطبی موافقان و مخالفان مدیریت ارشد استان در موضوع تردد خودروهای اروندی در سطح خوزستان به مهمترین موضوع مورد بحث و چالش در سطح استان تبدیل شده است در حالیکه اثرات منفی و مثبت آن در مقایسه با دیگر موضوعات مطرح در سطح استان قابل قیاس نیست.
برخی سایت های ملی که این روزها در مقام منتقدان تردد خودروهای اروندی برآمده اند در ۱۰سال گذشته(۸سال دولت محمود احمدی نژاد و ۲سال دولت فعلی) حتی یک یادداشت و گزارش انتقادی در خصوص مهمترین چالش های زندگی در خوزستان ننوشتند و براحتی از موضوعاتی چون بیکاری، طلاق، گرد و غبار و…در استانی که بیشترین درصد بودجه کشور از آن تامین می شود گذشتند.
مخالفان تردد خودروهای اروندی در سطح خوزستان چنان با آب و تاب به انتقاد از این موضوع می پردازند که گویی مردم خوزستان در یک دهه گذشته هیچ مشکل و مساله مهم دیگری نداشته اند و حالا تردد خودروهای اروندی باعث و بانی اختلاف طبقاتی در خوزستان و خروج ارز از مملکت شده است! سایت هایی که انتقال آب و کارون و خشک شدن هورالعظیم و طوفان های گرد و غبار جایی در یادداشت ها و مقالات و گزارش های شان پیدا نکرد. این سایت های ملی آیا نمی توانستند یکبار صدای مردم خوزستان باشند؟
سوی دیگر میدان اما موافقان تردد خودروهای اروندی قرار دارند و کسانی که لباس حمایت از مدیریت ارشد استان را پوشیده اند. آنها هم بگونه ای سخن می گویند که انگار با تردد این خودروها همه مشکلات استان حل شده است و دیگر از بیکاری و طلاق و رتبه پایین آموزشی و مشکلات محیط زیستی خبری نیست.
این سایت ها و قلم بدستان نیز در سوی دیگر میدان منتقدین، موضوع خودروهای اروندی را بر موضوعاتی مهمی چون بیکاری که امروز تک تک خانواده های خوزستانی را می رنجاند و در مضیقه قرار داده است ترجیح می دهند و این مشکلات و مطالبات را به فراموشی سپرده اند.
منتقدان، مخالفان و موافقان عزیز!
اولویت های مردم خوزستان را جایجا نکنید. مسائل و چالش های اصلی زندگی مردم این دیار را تحت الشعاع دعواهای حیدری نعمتی قرار ندهید. برآیند همه فعالیت های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی دولتها در ۱۰سال گذشته این شده که خوزستان در بیکاری بعد از سیستان و بلوچستان رتبه دوم را دارد. بنا بر آمار رسمی نرخ طلاق ۲۰درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.
خوزستان در ۴سال گذشته، رتبه آخر در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بانکها را دارد، وضعیت آموزشی فرزندان این دیار خوب نیست. گرد و غبار، کیفیت زندگی را پایین آورده و آسم و آلرژی سهم مردم این استان از طرح های انتقال آب و فعالیت صنایع در استان شده است.
مسئله تلفات جاده های اندیمشک و ایذه و مسجدسلیمان از موضوع تردد خودروهای اروندی مهمتر است. آن سایت های ملی منتقد خودروهای اروندی و این سایت های استانی موافق آن، کمی هم به جاده های پرخطر صنعتی ترین استان کشور بپردازند.
صاحبان قلم مخالف استاندار و اصحاب قلم حامی وی، به آلودگی های نفتی و عوارضی که حق مردم خوزستان است و نمی دهند بپردازند. مسئله خودروهای اروندی را مسئله اول خوزستان نکنید. مطالبات مردم خوزستان از مسئولان کشوری و استانی مهمتر از اینهاست.
خواسته های مردم خوزستان از رئیس جمهور و نمایندگان مجلس مهمتر از این موضوعاتی است که چندماه تمام فکر و ذکر همگان شده است.
اجازه بدهید و بدهیم اهل فکر، اساتید دانشگاه، روزنامه نگاران، نمایندگان مجلس و مسئولان برای مسائل اساسی استان همفکری و هم اندیشی کنند و شاخص های واقعی توسعه پایدار در خوزستان را پی بگیرند. فضای رسانه ای استان را در خدمت این مباحث قرار بدهیم.
عملکرد گذشتگان و مسئولان و نمایندگان را از زاویه این موضوعات مورد نقد و بررسی و ارزیابی قرار بدهیم. مسائل حاشیه کلانشهر اهواز که نیم میلیون نفر با آن سر و کار دارند را پی بگیریم. مطالبات ۵میلیون شهروند خوزستان را مورد بحث و نقد و نظر قرار بدهیم نه موضوعی که در بهترین حالت مورد استفاده یکصدهزارنفر است.
عملکردها در حوزه های مهم توسعه ای را بگوییم و اگر نظری داریم بیان و نقد و تحلیل کنیم و فضای استان را از این دو قطبی موافقان و مخالفان مدیریت ارشد استان و دو قطبی موافقان و مخالفان تردد خودروهای اروندی خارج کنیم.
تابناک خوزستان
https://hoorkhabar.ir/581708کپی شد!
68
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.