آغاز عملیات لایروبی انهار سنتی در خرمشهر/ مبارزه با عارضه خامج

سرپرست جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: عملیات لایروبی انهار سنتی در دهستان حفار شرقی و جزیره مینو به طول ۱۰ کیلومتر از محل اعتبارات استان آغاز شده است.

محمد مطرودی اظهار کرد: لایروبی انهار تاثیر بسزایی در به جریان افتادن آب و افزایش راندمان آبیاری و استفاده بهینه از آب دارد.

وی اضافه کرد: انهار سنتی کشاورزان همه ساله به دلیل ته نشین شدن رسوبات و رشد علف‌های هرز نیاز به پاکسازی و لایروبی دارند که با فراهم شدن اعتبارات لازم این عملیات انجام می‌گیرد.

سرپرست جهاد کشاورزی خرمشهر ادامه داد: این عملیات با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون از محل اعتبارات استان در سال ۹۲ ـ ۹۳ اجرا می‌شود.

وی در ادامه از عملیات مبارزه با بیماری خامج نخیلات در شهرستان خبر داد و عنوان کرد: این عملیات در سطح ۷۵ هکتار از نخیلات شهرستان خرمشهر انجام شد.

مطرودی بیان کرد: بیماری خامج یکی از بیماری‌های مهم و رایج در نخیلات است و با اقداماتی نظیر پاکسازی نخیلات از سال قبل و جمع‌آوری آن و معدوم کردن آن از انتشار و توسعه آن ممانعت به عمل می‌آید.

وی توضیح داد: همه ساله قبل از آغاز فصل گرده‌افشانی نخیلات، با بازدیدهایی که از نخیلات به عمل می‌آید و حذف اسیات‌های آلوده و مشکوک به آلودگی، عملیات پیشگیری و مبارزه انجام می‌شود.

مطرودی تصریح کرد: در سال زراعی ۹۲ ـ ۹۳ عملیات مبارزه با بیماری خامج انجام گرفته که برای ارتقای وضعیت محصولات کشاورزان نقش بسیار موثری داشته است.

وی در پایان گفت: عملیات لایروبی انهار سنتی در دهستان حفار شرقی و جزیره مینو به طول ۱۰ کیلومتر از محل اعتبارات استان آغاز شده است.

https://hoorkhabar.ir/19216کپی شد!
151
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.