اهدای سه هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی توسط دانشگاه جندی شاپور اهواز

معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان و سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز از اهدای بالغ بر سه هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان توسط دانشگاه جندی شاپور اهواز خبر داد.

 

منصور کوهی رستمی گفت: تاریخ جهان اسلام حاکی از آن است که کتابخانه یعنی همان کانونی که با هدف ارائه خدمت به بخش بزرگی از جامعه پایه گذاری شد و عموماَ برای استقبال از همه پژوهشگران و علاقه­مندان دانش و تحقیق آماده است، از گذشته­های دور نزد مسلمانان شناخته شده بود و از همان آغاز، بر پدیده اهداء کتاب و وقف کتابخانه تکیه می­زده است. بازگشت جایگاه وقف، به عنوان راهکاری مناسب در ایجاد و جنبش نوین احیای کتاب و کتابخانه ضروری به نظر می­رسد. از آنجایی که کتابخانه­های عمومی نهادی عمومی غیر دولتی است می تواند در احیای این سنت نقش موثری  ایفا کنید.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های خوبی که در چند سال اخیر صورت گرفته شاهد مشارکت مردم و سازمان­ها در اهداء زمین، ساختمان و کتاب در سطح استان بوده­ایم. و بویژه در بحث اهداء کتاب در فراخوان­هایی که در زمانهای مختلف داشته­ایم شاهد استقبال گسترده مردم کتابخوان و کتاب دوست استان بوده ایم. در همین راستا دستگاه­های فرهنگی، اجرایی و دانشگاه­های استان نیز استقبال بسیار خوبی در زمینه اهداء کتاب داشته اند و در زمیمه های مختلف کتابهای خود را اهداء کرده اند.

کوهی‌رستمی گفت: بر همین اساس با توجه به نگاه مثبت مدیران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و بویژه ریاست کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه و اعتقاد به اینکه کتابخانه­های عمومی می­توانند نقش مهمی در آگاهی­رسانی به مردم در زمینه موضوعات بهداشتی و پزشکی داشته باشد، بیش از سه هزار جلد کتاب در موضوعاتی که بیشتر در زمینه های عمومی پزشکی بودند به کتابخانه های عمومی استان اهداء شد. معاون مدیر کل گفت: کتاب­های اهدا شده توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در موضوعات مختلف اعم از بهداشت عمومی، آناتومی­، بیماری­های بدن انسان (شامل دستگاه گوارش، سیستم عصبی، کبد و……) می باشند. این کتابها پس از گذراندن مراحل فنی و مجموعه سازی برای استفاده عموم شهروندان وارد مخزن ۲۱۴ کتابخانه عمومی استان خواهند شد و بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اعضاء کتابخانه های عمومی استان از این کتب استفاده خواهند کرد.

وی بیان کرد: ضمن تشکر از مدیران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، آمادگی خود را جهت همکاری و مشارکت سایر دستگاه­های دولتی و غیر دولتی و دانشگاه های استان در زمینه اهدا کتاب اعلام می کنیم.

https://hoorkhabar.ir/98705کپی شد!
106
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.