افتتاح کارخانه فولاد زمزم۳ به عنوان بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی کشور

کارخانه زمزم۳ به عنوان سوپرمگامدول آهن اسفنجی در کشور و یکی از بزرگترین واحدها در غرب آسیا که در زیر مجموعه شرکت فولاد خوزستان احداث و راه‌اندازی شده، با حضور رئیس جمهور به شکل رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

هورخبر –  سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بعد از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به استان خوزستان، ضمن افتتاح رسمی کارخانه فولاد زمزم ۳ به عنوان بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در کشور و یکی از بزرگترین واحدهای تولید فولاد در غرب آسیا، از بخش‌های مختلف این واحد بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران و مدیران مجموعه از جزئیات فعالیت‌ها و تولیدات آن مطلع شد.

آهن اسفنجی در زنجیره ارزش به عنوان ماده اولیه مورد نیاز واحدهای فولاد‌سازی، ذوب و ریخته‌گری مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع یکی از محصولات میانی در زنجیره ارزش فولاد است که نقش موثری در افزیش کیفیت محصول نهایی دارد و کارخانه زمزم ۳ به عنوان سوپرمگامدول آهن اسفنجی، جمهوری اسلامی ایران را از این حیث بی‌‌نیاز خواهد کرد.

کارخانه زمزم ۳ در زمینی به مساحت حدودی ۲۱ هکتار ایجاد شده و در احداث آن تا بیش از ۶۰ درصد از توانمندی‌های تامین و تولیدکنندگان داخلی از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی بهره گرفته شده است.

برای احداث این کارخانه در مجموع ۱۵۱ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده که ارزش روز این سرمایه‌گذاری معادل ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

ظرفیت تولید سالیانه کارخانه زمزم ۳، یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن آهن اسفنجی است که قابل افزایش تا ۲ میلیون تن می‌باشد. این کارخانه با جایگزینی تکنولوژی به‌روز «میدرکس»، ظرفیت تولید ۲۲۰ تن آهن اسفنجی در ساعت با درجه فلزی ۹۳ درصد و کربن ۲.۲ را دارا است که با کاهش قابل توجه میزان مصرف انرژی و نیز آلاینده‌های محیط زیستی همراه خواهد بود.

با بهره‌برداری رسمی از این واحد ۲۰۰ فرصت شغلی مستقیم و پایدار ایجاد خواهد شد. همچنین علاوه بر افتتاح کارخانه زمزم ۳، کارخانه فولاد آتیه خاورمیانه نیز از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح خواهد شد. طرح فولاد آتیه خاورمیانه اهواز، با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن اجرا شده و محصول تولیدی آن، ورق‌های فولادی گرم است.

ارزش سرمایه‌گذاری در این طرح ۵۰ هزار میلیارد ریال است و با بهره‌برداری از آن حداقل یک هزار فرصت شغلی پایدار ایجاد می‌شود.

احداث کارخانه فولاد آتیه خاورمیانه در فاز اول برای تولید ۳۶۰ هزار تن نورد ورق عریض از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و در فاز دوم که با ساخت کوره دوم تکمیل خواهد شد، ظرفیت تولید به ۶۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

https://hoorkhabar.ir/715841کپی شد!
2205
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.