وزیر صنعت، معدن و تجارت:

حمایت از شرکت‌های تولیدی صادرات محور

این مقام مسئول گفت: سال آینده از شرکت‌هایی در کشور حمایت خواهد شد که فعالیت آن‌ها صادرات محور باشد و در کیفیت تولید با دیگر کشورها رقابت کنند.

هورخبر –  عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت ۱۸ اسفند در حاشیه بازدید از ۲ شرکت فولاد آتیه و بهسازان در اهواز اظهار داشت: تولید در خوزستان به یک نقطه امید رسیده که همان توسعه پایدار است. شرکت‌های تولیدی تنها نباید به فکر تامین کالای مورد نیاز کشور باشند بلکه باید امکان تامین محصولات مورد نیاز بازار مناطقه را نیز داشته باشند.

تامین ارز واحدهای نمونه برای امر صادرات

وزیر صمت در ادامه با اشاره به حمایت از واحدهای تولیدی در امر صادرات ادامه داد: برای تسهیل در امر صادرات واحدهای تولیدی که معیارهای مد نظر وزارت صمت را رعایت کنند مشوق‌هایی همچون تامین ارز در نظر گرفته شده است.

علی آبادی اظهار کرد: دانش بنیان بودن یکی از اولویت های وزارت صمت برای ارائه بسته های مشوقی است. توسعه صنعتی پایدار دانش محور شعار وزارت صمت است و از تمامی واحدهای تولیدی انتظار می‌رود این شاخص‌ها را رعایت کنند. برخی سیاست‌ها ممکن است برای صادرکنندها مشوق نباشد به عنوان مثال برگشت ارز در مواردی برای صادرکننده مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید مسیر برای امر صادرات تولیدکنندگان هموار شود اظهار کرد: به عنوان مثال اگر شرکت دانش بنیان صادرات کالا انجام داد باید بتواند از ارز خود برای ورود کالاهای موردنیاز استفاده کند.

مصرف بالای انرژی برق در بخش صنعتی و غیرصنعتی کشور

وزیر صمت با اشاره به اینکه مصرف انرژی در بخش صنعتی و غیر صنعتی کشور بسیار بالا است ادامه داد: سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه برق کشور انجام شده اما متاسفانه مصرف بالا و ناترازی مصرف انرژی مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است. واحدهای تولیدی باید به سمت کاهش مصرف انرژی و تولید هر چه بیشتر کالای با کیفیت حرکت کنند.

وزیر صمت تصریح کرد: شرکت‌هایی که در بهره‌وری از انرژی عملکرد خوبی دارند در اولویت قطع برق قرار نمی‌گیرند. همچنین باید سازوکاری فراهم شود که اگر واحد تولیدی در کاهش مصرف برق کمک کند؛ برق صرفه جویی شده به آن تعلق گیرد. وزارت صمت به دنبال این است در تولید برق برای واحدهای تولیدی خوداتکا باشد.

وزیر صمت با بیان اینکه نگاه کشور بیشتر به سمت تامین و مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر است اضافه کرد: اقتصاد انرژی در ایران خاص است و انگیزه‌ای برای صرفه‌جویی مصرف انرژی وجود ندارد و باید انگیزه‌های دیگری برای مصرف انرژی ایجاد کرد. صنایع باید به دنبال ایجاد شرایطی برای تامین انرژی خود باشند.

رییس جمهور امروز در هشتمین سفر خود به خوزستان به همراه وزیران صمت، نفت، نیرو و جهاد کشاورزی از چند طرح بازدید و افتتاح خواهند کرد.

وزیر صمت امروز از شرکت فولاد آتیه تولدید کننده ورق های عریض فولادی در شهرک صنعتی شماره پنج اهواز و شرکت بهسازان تولید کننده تجهیزات کنترل چاه نفت در شهرک صنعتی شماره سه اهواز بازدید کرد.

https://hoorkhabar.ir/715835کپی شد!
5039