برگزاری نخستین جلسه دادگاه علنی برخط در خوزستان

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خوزستان گفت: نخستین جلسه رسیدگی قضایی برخط امروز در استان برگزار شد تا زمینه‌ساز توسعه برگزاری جلسات دادگاه علنی به صورت الکترونیکی باشد.

هورخبر –  سید غلامرضا موسوی معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خوزستان اظهار داشت: در راستای اجرای دستور مقام معظم رهبری و رییس قوه قضاییه کشور باید به سمت قوه قضاییه هوشمند حرکت کرد که دادگستری خوزستان نیز در این راستا اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه دادرسی الکترونیکی از برنامه‌های عملیاتی دادگستری است افزود: از جمله مزایای اجرای این طرح کاهش تردد مردم به دادگاه‌ها و دادسراها و تکریم ارباب ارجوع است.

موسوی اظهار کرد: از دیگر شاخصه‌های اجرای این طرح شفاف‌سازی برگزاری جلسات رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دادگاه به صورت برخط است.

این مقام مسئول اظهار کرد: این اقدام فرصتی برای حضور دانشجویان و اساتید رشته های مرتبط قضایی در جلسات علنی دادگاه به عنوان یک کلاس آموزشی است تا از تجربیات آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مردم نیز می‌توانند در جلسات علنی به صورت برخط شرکت کنند افزود: مردم با مراجعه به سایت دادگستری و با ورود به درگاه تعیین شده می‌توانند در این جلسات شرکت کنند.

موسوی با بیان اینکه دادگستری خوزستان در حوزه فناوری از استان‌های پیشرو کشور است افزود: در روز چهارشنبه هفته جاری نیز جلسه دادگاه دیگری به صورت برخط برگزار خواهد شد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خوزستان اظهار کرد: آموزش‌های لازم به قضات و دادستان‌ها برای برگزاری جلسات برخط ارائه شد و تلاش می‌شود تا برگزاری جلسات علنی برخط دادگاه در تمام استان توسعه یابد.

امروز نخستین جلسه برخط دادگاه علنی در استان برگزار شد و مقرر شده تا در تمام استان این جلسات برگزار شود.

https://hoorkhabar.ir/715178کپی شد!
249