آمادگی ایران برای تولید مشترک اقلام سلامت محور با کشور لیبی

رییس سازمان غذا و دارو در دیدار با معاون وزارت بهداشت لیبی بر تولید مشترک اقلام سلامت محور و انتقال تکنولوژی بین دو کشور تاکید کرد.

هورخبر – سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در این دیدار با اشاره به تولید ٩٩ درصد داروها در ایران، اظهار داشت: ایران در حوزه تولید دارو، تجهیزات پزشکی، محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی و شیرخشک ها به خودکفایی رسیده است. اکنون ۶ واکسن برای کرونا در ایران توسط دانشمندان ایرانی تولید می‌شود و آمادگی تولید مشترک این واکسن‌ها، داروها و سایر اقلام حوزه سلامت و همچنین انتقال تکنولوژی به لیبی را داریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: صادرات واکسن‌های ایرانی به کشورهای همسایه، نشان‌دهنده توانمندی‌های ایران در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی است.

در ادامه محمد حسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر بهداشت و مدیرکل همکاری‌ های بین‌ الملل نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت موضوع سلامت در جهان، گفت: آمادگی داریم با همکاری لیبی، زمینه‌ های همکاری مشترک در حوزه سلامت را شناسایی کرده و توسعه دهیم.

وی افزود: ما در زمینه ‌های تولید دارو، تجهیزات پزشکی، تحقیقات پزشکی، آموزش پزشکی و پژوهش، می ‌توانیم با کشور لیبی همکاری داشته باشیم.

در پایان این دیدار، طرفین به منظور بررسی زمینه ‌های همکاری مشترک در حوزه سلامت پیشنهاداتی را مطرح کردند و قرار است در روزهای آینده در جلسات مشترک و همچنین طی بازدیدهای هیأت وزارت بهداشت لیبی از مراکز حوزه سلامت، این پیشنهادات بررسی و اجرایی شود.

بر اساس این گزارش از جمله مهم ترین مباحث مطرح شده در این دیدار می توان به همکاری در تولید دارو و تجهیزات پزشکی، تحقیقات پزشکی، آموزش پزشکی، اورژانس و انتقال خون و پیشگیری از بیماری ها اشاره کرد.

https://hoorkhabar.ir/715109کپی شد!
5291
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.