اسرائیل در ازای آزادی هر ۱۰ اسیر یک روز آتش‌بس را تمدید می‌کند

خبرنگار یک پایگاه نزدیک به منابع رژیم صهیونیستی جزئیات تازه‌ای از توافق احتمالی آتش‌بس میان این رژیم و حماس ارائه کرده است.

هورخبر –  باراک راوید، خبرنگار آکسیوس جزئیات تازه‌ای از توافق آتش‌بس احتمالی بین رژیم صهیونیستی و حماس ارائه کرده است. یک مقام ارشد اسرائیلی به پایگاه آکسیوس گفته که ارتش، موساد و شین‌بت از توافق آزادی اسرا با حماس حمایت می‌کنند.

این مقام اسرائیلی گفت: ۵۰ اسیری که قرار است در مرحله اول آزاد شوند قرار است تنها اسرائیلی و یا اسرائیلی‌های دارای تبعیت یک کشور خارجی هستند.

چنانچه حماس اقدام به آزادی اسرایی بکند که اتباع کشور‌های خارجی هستند و اسرائیلی نیستند این اقدام بخشی از توافق نیست. اگر در طول چهار روز آتش‌بس، حماس تمایل به آزادسازی اسرای بیشتر داشت به ازای آزادی هر ۱۰ اسیر، آتش‌بس یک روزه تمدید خواهد شد.

پیش از این سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز پاره‌ای از جزئیات توافق احتمالی میان رژیم صهیونیستی و حماس برای تبادل اسرا را منتشر کرده بود.

این نهاد صهیونیست‌ها به نقل از یک مقام ارشد خبر داد: توافق آزادی تعدادی از اُسرا، شامل آزادی پنجاه کودک و زن در غزه در چند دفعه می‌باشد. در مقابل آزادی برخی از اُسرای اسرائیلی، حدود ۱۵۰ زندانی امنیتی فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی آزاد خواهند شد.

این منبع بلندپایه به سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: آتش بس موقتی برای پنج روز ایجاد خواهد شد و در صورتی که حماس تعداد بیشتری از اُسرا را آزاد کند، این آتش‌بس تمدید خواهد شد.

پیشتر نیز شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک دیپلمات آگاه و یک منبع نزدیک به موضوع گزارش داد که قطر امیدوار است امروز توافقی را برای آزادی گروگان‌های غیرنظامی که توسط حماس در عملیات طوفان الاقصی به اسارت گرفته شده بودند را در ازای توقف درگیری‌ها اعلام کند. این توافق آزادی برخی زندانیان غیرنظامی اسرائیلی را در ازای توقف درگیری‌ها دربرخواهد داشت.

مقامات آمریکایی نزدیک به مذاکرات تاکید کردند که اگرچه توافق انجام نشده است، اما آن‌ها به طور فزاینده‌ای خوش بین هستند و معتقدند هفته‌های طولانی و دشوار با آزادی گروگان‌ها به ثمر خواهد رسید.

این گمانه زنی‌ها در حالی بیان شده است که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز، صبح امروز(سه‌شنبه)، در اظهاراتی از جریان داشتن مذاکراتی برای تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی و برقراری آتش‌بس در غزه خبر داد.

هنیه در بیانیه‌ای کوتاه که در کانال تلگرامی حماس منتشر شد، اعلام کرد: جنبش[حماس] پاسخ خود را به برادران در قطر و میانجیگران تحویل داده است و ما به توافق آتش‌بس نزدیک می‌شویم. پاسخ خود به پیشنهاد آتش‌بس را دیروز به مصر و قطر تحویل دادیم

«خلیل الحیه» از سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین شامگاه سه‌شنبه گفت: دشمن صهیونیستی تا کنون جز جنایت جنگی و کشتار‌های وحشتناک، دستاورد دیگری در عرصه نبرد نداشته است. نتانیاهو و ارتش اسرائیلی هرگز هیچ دستاوردی نخواهند داشت و ما از شکست آن‌ها اطمینان داریم.

الحیه گفت: نیرو‌های اشغالگر بیمارستان الشفاء و بیمارستان الاندونزی را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند. نیرو‌های اشغالگر در تلاش هستند تا ساختار بهداشتی و درمانی در شمال غزه را از مدار خدمات رسانی خارج کنند. سخنان اشغالگران مبنی بر وجود تونل در بیمارستان الشفاء، نمایش مضحکی است که کسی آن را باور نمی‌کند. اشغالگران همچنان به دروغگویی و نمایش‌های جعلی تلاش دارد تا هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و زیرساخت‌ها را توجیه کنند.

این مقام حماس افزود: اشغالگران تلاش دارند تا مردم غزه را به سمت جنوب هدایت کرده و از آنجا به بیرون از نوار و به سوی مصر منتقل کنند. هیچ جابجایی و خروجی وجود ندارد و مردم ما در غزه به سرزمین خود پایبند است.

الحیه تاکید کرد: گذرکاه رفح باید برای وارد شدن نیاز‌های مردم غزه باز باشد و چیزی که در حال حاضر به این باریکه وارد می‌شود تنها ۱۰ درصد از نیاز‌های مردم می‌باشد. دیروز پاسخ خود را به قطر و مصر درباره پیشنهاد آتش‌بس تحویل داده و منتظر واکنش اشغالگران هستیم. اگر اشغالگران خواستار آتش‌بس نباشند در برابر آن صد‌ها مانع تراشی خواهند کرد.

https://hoorkhabar.ir/714777کپی شد!
3539
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.