عزم جدی اداره کل صمت خوزستان برای فعال سازی معادن راکد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: مزایده واگذاری ۱۱۰ معدن غیرفعال در استان به سرمایه گذار و افراد واجد شرایط تا ۲ ماه دیگر برگزار می‌شود.

هورخبر –  حمیدرضا فلاح مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار داشت: این معادن به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد، با آغاز فعالیت این تعداد معدن در استان برای ۶۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به محصولات معدنی که از این معادن قابل برداشت است افزود: مواد معدنی همچون مصالح ساختمانی، شن و ماسه و سنگ‌های تزئینی از این معادن قابل احصاء است.

وی گفت: ۲ مکانیزم شورای معادن در استان و شورای عالی معادن در وزارت صمت برای فعال سازی معادن غیر فعال به طور جدی ورود کرده‌اند.

مدیر کل صمت خوزستان ادامه داد: با همکاری سازمان زمین شناسی پهنه‌های جدید معدنی در استان تعیین شده که تا یک ماه دیگر برای جذب سرمایه گذار در این بخش فراخوان آن اعلام می‌شود و این معادن در سراسر استان قرار دارند.

به گفته او برای احیای معادن راکد ستادی توسط ایمیدرو تشکیل شده و امید است در کنار این اقدام مشکلات واحد‌های معدنی فعال نیز برطرف شود.

فلاح در پایان اظهار کرد: پیگیر مشکلات معادن فعال در استان هستیم مشکلاتی همچون طرح توسعه و وضعیت زیرساختی و جاده‌های دسترسی به معادن به طور جدی پیگیری می‌شود و از بودجه ۱۴۰۲ برای این موضوع استفاده خواهیم کرد.

https://hoorkhabar.ir/713622کپی شد!
47