برگزاری جشن روز پرستار در بیمارستان شهید بقایی۲ اهواز

به گزارش هورنیوز؛ به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار، صبح ۱۸ آذر ماه  جشنی با حضور پرستاران و کارکنان بیمارستان شهید بقایی۲ اهواز و مدیران این بیمارستان برگزار شد.

 

در این آئین دکتر بیژن کیخایی دهدزی رئیس بیمارستان بقایی۲ اهواز ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: بر اساس منابع موثق علمی، بهترین سهم در بهبودی بیماران را مربوط به پرستاران می دانند؛ نقشی که پرستار در بهبودی بیماران دارند از نقش پزشک متخصص و فوق تخصص بیشتر است چرا که مدت تماس پرستار با بیمار بسیار بیشتر از پزشک بوده و اولین کسی که متوجه بهبودی یا وخیم شدن اوضاع بیمار می شود پرستار است.

 

وی افزود: طی این سی سالی که مشغول به خدمت بوده ام مدت حضور من در کنار شما بیشتر از حضور در کنار خانواده ام بوده است و خاطرات بسیار زیادی را با شما دارم.

 

کیخایی دهدزی بیان کرد: پرستاران حوزه کاری ما بسیار متاثر از بیمارانمان هستند. من تلاش کرده که پرستاران این مرکز را جزو پرستاران با شغل سخت بیاوریم اما متاسفانه تا به امروز این امر محقق نشده است.

 

رئیس بیمارستان بقایی۲ یادآور شد: بیماران سرطانی، تالاسمی و هموفیلی تاثیر بسیاری را بر روی جوانی پرستاران ما می گذارند و تلاش مان را برای درج سختی کار این پرستاران بیاوریم.

 

در ادامه این مراسم دکتر سلیمان کمایی مدیر بیمارستان بقایی ۲ اهواز نیز با ذکر روایتی از مقام والای حضرت زینب (س)، گفت: روزی حضرت رسول (ص) با دیدن حضرت زینب (س) به حضرت زهرا (س) فرمودند ” هر کس بر مصیبت‏هاى این دختر “زینب علیها السلام” بگرید، همانند کسى است که بر برادرانش، حسن و حسین (ع) ، گریسته باشد.

 

کمایی بیان کرد: پرستاری ترکیب عجیبی از رحمت و عطوفت و مهربانی و مراقبت است که،با دانش، معرفت، تجربه و مهارت همراه است.

 

وی افزود: پرستاران مرهمی بر درد بیماران هستند، هرچقد ما در خصوص پرستاران صحبت کنیم نمی تواند وصف یک شب در کنار بیمار بودن را بیان کند.

 

کمایی در پایان گفت: از کلیه افرادی که در برگزاری این جشن ما را همیاری نمودند کمال تشکر را داریم.

 

در ادامه تصاویری از این مراسم را مشاهده می نمایید.

https://hoorkhabar.ir/700611کپی شد!
158