تفاهم نامه با قرارگاه خاتم قدم بزرگی برای رفع محرومیت حاشیه های شهر اهواز است

به گزارش هورنیوز، گام بلند محرومیت‌زدایی حاشیه های شهر اهواز دیروز با امضای تفاهم نامه مهمی بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و شهرداری اهواز برداشته شد.

 

در همین زمینه خبرنگار هورنیوز با سید محسن موسوی زاده عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفتگویی داشته که از نظرتان می گذرد.

 

در مورد طرح این تفاهم نامه و مبالغ ذکر شده در آن و همچنین زمان اجرای آن توضیح دهید؟

 

این تفاهم نامه دیروز سه شنبه ۳۱ تیرماه در تهران با حضور استاندار خوزستان فی مابین شهردار اهواز و فرماندهی‌ قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شد که مبلغ آن بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است و ظاهرا تا ۳۷۵ میلیارد تومان قابل افزایش خواهد بود. این تفاهم نامه‌ جهت ‌محرومیت زدایی از مناطق محروم‌ و کمتر برخوردار شهر اهواز تنظیم شده تا انشاالله پس از بررسی در کمیسیونهای مربوطه شورای شهر به صحن شورا ارسال و پس از تایید در صحن به کمیته تطبیق فرمانداری اهواز ارسال شود و در صورت تایید کمیته تطبیق به شهردار‌ اهواز ابلاغ تا قرارداد مربوطه تنظیم و به مرحله اجرا برسد. لازم به توضیح است که نماینده فعلی و سابق ولی فقیه دراستان و ائمه جمعه اهواز، اعضای شورا‌ و شهردار فعلی به دنبال دعوت از قرارگاه خاتم و استفاده از ظرفیت بالای آن در‌ محرومیت زدایی از مناطق محروم اهواز بوه اند که بحمدالله روز گذشته با انعقاد این تفاهمنامه‌ قدمی خوب در این زمینه برداشته شد و امیدواریم به سرعت و پس از تصویب شورا عملیات اجرایی آن انجام شود.

همانگونه که می دانیم مشکلات حاشیه شهر اهواز فقط به مسئولیت های شهرداری ختم نمی شود، شما از دیگر ادارات چه انتظاری دارید؟

 

باتوجه به اینکه مشکلات مناطق محروم اهواز عدیده و متنوع است بنده از نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه عزیز اهواز و استاندار زحمتکش مصرانه ‌میخواهم که ادارات و ارگانهای دیگر را قبل از شروع یا همزمان با شروع به کار ‌قرارگاه در این مناطق فعال ‌نمایند و به آنها تکلیف کنند تا‌ مشکلات آب، برق، فاضلاب، تلفن و ‌گاز این مناطق را برطرف نمایند. زیرا اینکار باعث می شود از دوباره کاری و صرف هزینه های مضاعف جلوگیری شود و مردم به درستی طعم شیرین خدمت رسانی را بچشند. قطعا در‌کنار این کارها هم شهرداری مرکز اهواز، مناطق هشتگانه شهرداری و سازمانهای مربوطه میتوانند همگام با قرارگاه بهتر به خدمات روزمره خود برسند و باعث رضایت مندی بیشتر همشهریان عزیز شوند. البته اگر استاندار‌ محترم و مسئولین دیگر در ثبت اسناد و دیگر نهادهای مربوطه بحث سنددار کردن‌ منازل مسکونی و املاک مردم این مناطق رو به جد پیگیری کنند و این مشکل را برای همیشه حل کنند، قطعا خدمتی شیرین و ماندگار و همیشگی به مردم ارائه می کنند و مردم نیز مثل همیشه قدردان زحمات آنها خواهند بود.

 

چه مناطق و پروژه هایی در این تفاهم نامه لحاظ شده است؟

 

در این تفاهم نامه طراحی، تأمین و ساخت پروژه‌ها در راستای ساماندهی حاشیه های شهر اهواز، ساماندهی حاشیه یا مناطق غرب اهواز – خرمشهر و مناطق مرکزی ولی قدیمی کم ‌برخوردار اهواز نظیر چهارصد دستگاه، حصیرآباد، منبع آب و امثال آن، را شامل می شود.

 

وی در پایان افزود: اهواز یکی از هشت کلان شهر بزرگ کشور است که خیر و برکت آن همیشه به کل کشور رسیده است. لذا این کاستی ها و محرومیتها شایسته این شهر و مردم شریف، نجیب و ولایتمدار آن نیست.

https://hoorkhabar.ir/687207کپی شد!
32