سیاه نمایی!

هورنیوز-دقیقاً مشخص نیست واژه سیاه نمایی از چه زمانی وارد فرهنگ گفتاری مسئولین کشور ما شده است ولی بیانش، حکایت از فاصله بیش از حد مسئولین از عامه مردم دارد.

در هر زمانی که مردم مشکلات و نارسایی های طاقت فرسای کشور را عنوان کرده اند دولتمردان بجای پذیرش مشکلات جاری و چاره اندیشی و تلاش برای رفع آنها، یا آنها را نمی پذیرند و بیان این موارد را سیاه نمایی عنوان می کنند و اگر احیانا وجود مشکلی را هم بپذیرند، بدون ارائه برنامه برای رفع معضلات، با بیان “جای نگرانی وجود ندارد” سعی در بی اهمیت جلوه دادن این مشکلات می شوند!

لازم به توضیح است چنین برخوردهایی بزرگترین توهین به ملت فهیم ایران اسلامی است که مسئولین به جای پاسخگویی به مشکلات بوجود آمده بدلیل ضعف مدیریت خود، در کمال بی تفاوتی با ابراز “اینکه مشکلات جاری جنگ روانی و توطئه علیه دولت است و جای نگرانی وجود ندارد” سعی در پنهان نمودن عدم توان خود در جهت حل مشکلات موجود را دارند!

البته این نوع برخورد دولتمردان در دولتهای گذشته بویژه دولت قبل، از دولت فعلی نیز بیشتر وجود داشته و بی برنامگی و ناتوانی خود را توجیح و کلاً در توهم توطئه علیه خود بسر میبردند.

جالب است که نقد مدیریت این مسئولین و بیان مشکلات و بی برنامگی و عقب افتادگی در عرصه های مختلف و در کل انتقاد از عملکرد بسیار ضعیف در دولت قبل از آقای روحانی نیز، سیاه نمایی عنوان میشد و نقد کننده در هر جایگاهی شدیدا مورد حمله توسط رئیس دولت و حامیانش قرار میگرفت، دیری نپائید که حاصل عملکرد مهرورزی دولت وقت، ویرانی اقتصاد و سقوط کشور در همه جوانب عمرانی، اقتصادی، سیاسی و… شد و سبب خروج میلیاردها دلار سرمایه و کوچ نخبگان از کشور گشت و تجربه و کاردانی به گوشه ی تنهایی و افسوس، گرفتار شد و  نه تنها دولتمردان وقت پاسخگو عملکرد ویرانگر خود نبودند بلکه تازه رئیس دولت مهرورزی، خود در مقام انتقاد از همه ارکان نظام و همه دوران پس از انقلاب، حتی دوران صدارت خود، قرار گرفته و بعنوان مدعی و ناجی، قد برافراشته و جای افسوس و گلایه دارد که نهادهای نظارتی و حاکمیتی چرا بجای محاکمه و باز خواست وی، در قبال او سکوت نموده اند.

امروز هم رئیس دولت اعتدال، بی برنامگی و روزمرگی دولت و ناتوانی مدیران، بخصوص تیم اقتصادی دولت و مشکلات شدید اقتصادی و فقر و نداری ملت و همچنین تقاضای رسیدگی سریع و پاسخ شفاف به مشکلات را سیاه نمایی میداند و همانند گذشته در جواب دلایل و بدعهدی با مردم و عزل تیم ناتوان اقتصادی دولت، از قضات و دادستانها خواهان برخورد شدید با به گفته ایشان عاملین سیاه نمایی میشود. البته جای صد شکر وجود دارد که قوه قضائیه کشور مستقل و زیر نظر دولت نیست، در غیر اینصورت چه بر سر این ملت می آمد.

ایکاش طبق خواسته رئیس دولت، قوه قضائیه مستقیما وارد رسیدگی و برخورد با مدیران ناتوان و بدون برنامه، مُسن و ازکارافتاده و بی حوصله دولت میشد که از دلایل اصلی بوجود آمدن مشکلات و گلایه ملت هستند.

آقای رئیس جمهور:

جنابعالی بیان و گلایه ازمشکلات را که بواقع مردم را گرفتار نموده اند ، سیاه نمایی میدانید و بدون اشاره به مشکلات اقتصادی، بیکاری، نداری، فقر تهی دستان و ضعف اقشار مختلف مردم ، از وفور کالا و اجناس در کشور میگویید ، آنچنان که انسان فکر میکنند نیازهای مردم رایگان در اختیار آنان قرار میگیرد و نه اینکه مردم از گرانی و سقوط پول ملی و یک پنجم شدن دارائی هایشان ناراحت و معترض هستند.

آقای رئیس جمهور :

آنچه که در ایران در حال گذار است نه حباب است و نه جنگ روانی، بلکه واقعیت غیر قابل کتمان است و باید پذیرفت که برنامه منسجم، کارآمد و علمی منطبق با شرایط جاری، دولت نداشته و ندارد. البته میدانیم که رئیس سازمان برنامه و بودجه با عصبانیت عنوان کردند که دولت صاحب برنامه مشخص است و برای سخت ترین شرایط هم برنامه دارد، که اولا باید عرض کرد با مشکلات پیش آمده قطعا برنامه دولت موفق نبوده و دوما با دیدن وضعیت کشور بفرمایید همان برنامه روزهای سخت را به اجراء بگذارند تا انشاءالله که ملت شاهد آسایش و رفاه نسبی شود.

قطعا دولت مشکلات فراوان در عرصه خارجی و داخلی دارد، از اختیارات محدود و مناطق ممنوعه تا موانع ایجادی توسط جناح ها و رقبا که قطعا واقفیم کم هم نیستند، ولی با بیان آشکار، صادقانه و شجاعانه قطعا ملت همانند گذشته در کنار خادمین واقعی خواهند بود.

البته بجای فرافکنی و متهم نمودن به سیاه نمایی و دعوت به سکوت، تقاضا و دستور بگیر و به بند، که قطعا سبب ایجاد شکاف بیشتر فی مابین ملت و دولت میگردد، واقعیت ها را پذیرفته و با صداقت با ملت گفت و گو کنید و سیاهی را به سفیدی تبدیل نمایید، که ملت دلسوز و همراه است.

از پیله دوستان و مدیران ناکارآمد، مملکت را رهایی دهید، در همه عرصه ها برنامه علمی و کارآمد، تدوین و مدیران آگاه وتوانمند منصوب نمایید، دست مدعیان و سهم خواهان را کوتاه کنید که شما جزء به ملت به هیچ کس بدهکار نیستید و بدهی خود را با خدمت بی منت جبران نمائید و بدانید که بواقع صبر مردم به سر آمده است.

حمید زنگنه نماینده مردم اهواز در مجلس هفتم

https://hoorkhabar.ir/674220کپی شد!
70