نخاله های ساختمانی و سازه های نیمه کاره در تقابل با زیبایی شهر اهواز

به گزارش هورنیوز، باتوجه به منظره نه چندان زیبای این روزهای اهواز که واژه کلانشهر یا مرکز استان را یدک می کشد، مخدوش نمودن چهره شهر توسط نخاله های ساختمانی و برخی سازنده ها باعث نامیدی شهروندان نسبت به زیباسازی شهر شده و هیچگونه تعریفی برای مدت زمان ساخت ساز و دورریز نخاله ها وجود ندارد.

وقتی نام زیبا سازی فضای شهری به میان می آید برخی به یاد پروژه های مبلمان شهری می افتند و برخی به یاد فضاسازی شهر برای افزایش احساس تعلق، اما فارغ از این طرح ها بخشی از زیبا سازی به ساختمان هایی تعلق دارند که ساخت و ساز در آن ها منظر شهر را به هم ریخته است.

در محیط‌ های شهری اولین چیزی که به چشم می‌خورد، نمای ساختمان‌هاست و نماهای نامطلوب شهری با ایجاد اختلال بصری، موجب آلودگی دیداری و در نهایت پریشانی و آشفتگی ذهنی و روانی ساکنان می‌شود و زمینه تشدید آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

هماهنگی میان طبیعت و محیط زندگی انسان مقوله‌ای مهم است و نقشی اساسی در آرامش ذهنی و به‌دنبال آن احساس امنیت دارد. بنابراین یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر ساختمان، نما و ظاهر آن است که برای داشتن شهری زیبا باید به آن توجه ویژه‌ای نشان داد.

در این راستا هنگام عبور از کنار برخی ساختمان های در حال ساخت شاید به نصب بنر عذر خواهی، نصب یک پوستر و یا گذاشتن چند گلدان بسنده شود. این در حالی است که همیشه شهروندان هستند که بهای نا زیبایی و سود افزوده سرمایه داران را می دهند. در این خصوص نیاز است تا نمای یک شکل برای زیباسازی هنگام ساخت و ساز طراحی و در اختیار افراد گذاشته شود تا بر منظر شهری اثر کمتری بگذارد.

از سویی دیگر نخاله های ساختمانی بسیاری در شهر اهواز وجود دارد که به جز نازیبایی باعث بیماری همچون سالک و… هم می شود.

این رسانه از مسئولین شهرداری می خواهد تا قبل از اینکه شهر اهواز تبدیل به تلی از نخاله های ساختمانی شود و بیماری سالک همه گیر، نسبت به این مهم راهکاری اساسی ارائه کنند.

https://hoorkhabar.ir/671304کپی شد!
339