بخشنامه ای که نیامده رفت!

به گزارش هورنیوز دو ماه از بهمن پر بحران خوزستان می گذرد اما پس لرزه های آن همچنان دامنگیر مردم این استان است؛ بهمنی که برای خوزستانی ها تداعی کننده خاک و خاموشی بود.

در ایام نوروز بود که مسئولان استان از رایگان شدن قبض برق بهمن ماه خوزستانی ها به دستور رئیس جمهوری خبر دادند؛ در این میان بسیاری این امر را توهین به ملت خوزستان دانستند چراکه معتقدند خسارت های چند صد میلیاردی وارد شده به خوزستان با چنین بخشش هایی جبران نمی شود.

فرامند هاشمی زاده معاونت امور عمرانی استاندار خوزستان در همین خصوص گفت:با موافقت آقای روحانی با نامه استاندار در خصوص بخشودگی پرداخت قبض بهمن ماه، رییس جمهور به وزیر نیرو این مساله را اعلام کرد تا این قبض مردم خوزستان بخشوده و رایگان شود.

هاشمی زاده در خصوص نحوه محاسبه این قبوض با توجه به این‌که هزینه از سوی مردم پرداخت شده است، عنوان کرد: در این زمینه شرکت‌های توزیع برق تصمیمگیری خواهند کرد اما قطعا در قبوض ماه‌های آینده مردم این مساله به صورت بستانکاری اعمال خواهد شد.

رضا غضنفری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان اظهار کرد: تاکنون بخشنامه ای از سمت وزیر و یا شرکت توانیر در ارتباط با موضوع بخشودگی قبوض برق بهمن ماه مشترکان خوزستانی به ما ابلاغ نشده است.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع را از سوی همه افراد به گوش ما رسانده اند ولی بخشنامه رسمی آن ابلاغ نشده است، گفت: از استاندار خوزستان که موضوع را پیگیری کردیم وی اعلام کرده موضوع بخشودگی قبوض بهمن ماه را از رئیس جمهور خواستم که قبول کرده و حتی به وزیر نیرو نیز گفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تأکید کرد: باز هم اعلام می کنم تا کنون هیچ نامه، بخشنامه، دستور و اشاره ای به ما اعلام نشده و حتی از ساز و کار آن هم خبر نداریم.

غضنفری بیان کرد: توانیر و یا وزارت نیرو هیچ بخشنامه ای دال بر بخشودگی قبوض بهمن ماه به شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و یا اهواز ابلاغ نکرده است.

وی در ارتباط با تکلیف قبوض بهمن ماه مشترکان برق خوزستانی گفت: به هر حال تا زمانی که بخشنامه به دست ما نرسد طبق روال همیشگی مبلغ قبوض مشترکان را دریافت می کنیم.

مردم خوزستان پس از شنیدن این خبر برای بخشش مبالغ این قبوض به سازمان مربوطه مراجعه کردند اما به دلیل عدم هماهنگی های صورت گرفته تنها یک پااسخ سر بالا دریافت کردند از همین رو بسیاری مبلغ قبض برق بهمن ماه را پرداخت کرده اند.

با افزایش انتقادات و اعتراضات مردمی به بخشنامه ای که نیامده رفته، روز گذشته روابط عمومی شرکت توزیع برق خوزستان در اطلاعیه ای گفت: این موضوع به صورت جدی از سوی مسئولان شرت توزیع برق خوزستان درحال پیگیری است و به محض دریافت مجوزهای لازم در این خصوص اقدام خواهد شد.

در این میان عده ای خطاب به استاندار خواستار پیگیری اساسی مشکل ریزگردها شده و بخشش چند هزار تومانی قبض هر خانوار را تها یک مُسکن چند ساعته دانستند؛ عده ای نیز اینگونه اقدامات را در آستانه انتخابات تنها یک مانور تبلیغاتی عنوان کردند.در هر صورت انتظار می رود این مصوبه حتی اگر ابزاری برای تبلیغات دولت هم باشد اما مردم خوزستان را بازیچه نسازد و پس از مانورهای صورت گرفته حال به این وعده عمل کند.

 

https://hoorkhabar.ir/654346کپی شد!
99