طرح تأسیس وزارت محیط زیست در مجلس

 هورنیوز – عضو کمیسیون شوراهای مجلس معتقد است سازمان محیط زیست به هیچ نهادی پاسخگو نیست و با تأسیس وزارتخانه می‌توان وضعیت زیست‌محیطی کشور را بهبود بخشید.

ابوالفضل ابوترابی  با اشاره به دلایلی که باعث شد طرحی برای تأسیس وزارت محیط زیست تدوین کند،گفت: در حال حاضر “سازمان محیط زیست” به هیچ نهادی پاسخگو نیست و کارهای منابع طبیعی،امور ارضی و محیط زیست به صورت موازی کاری انجام می شود،لذا هم باید کار های موازی حذف شود و هم این سازمان به نوعی ملزم به پاسخگویی شود.

نماینده مردم نجف آباد،تیران،کرون درمجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز شهرهای بزرگ کشور مثل مثل اراک،مشهد،اصفهان، تهران و اهواز درگیر مسائل زیست محیطی هستند، عنوان کرد:با این حال معاونت ریاست جمهوری در این زمینه خود را پاسخگو نمی داند و از طرف دیگر هزینه های سنگینی برای منابع طبیعی،امور اراضی و محیط زیست صورت می گیرد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد:طرح تأسیس وزارت محیط زیست درحال حاضر بیش از ۸۰ امضا دارد و در صورت پذیرش درصحن به کیمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ارجاع می شود.

طراح طرح تأسیس “وزارت محیط زیست” در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا این طرح مغایر قانون کوچک سازی دولت نیست،خاطرنشان کرد: قرار است معاونت ریاست جمهوری به یک وزارتخانه تبدیل شود؛لذا با حذف معاونت نمی توان گفت اقدام به بزرگ شدن دولت کرده ایم.

عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجاکه این طرح مخالف برنامه پنجم توسعه کشور است،باید حائز دوسوم آرا شود؛مگر اینکه بررسی آن به برنامه ششم برسد که باید دید نسبت به آن چه وضعیتی دارد./

https://hoorkhabar.ir/635723کپی شد!
89