محرومیت استان در کنار صنایع، بزرگترین ظلم است/وضعیت اشتغال خوزستان بحرانی است

به گزارش هورنیوز؛ نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته درخصوص مسائلی همچون مشکلات کارگری خوزستان، بیکاری، محرومیت مردم استان و لزوم همکاری مجلس و دولت اظهار نظر کرده اند که مخاطبان هورنیوز می توانند خلاصه آن را در این بسته خبری مشاهده کنند.

مشکلات جامعه کارگری خوزستان زیاد است

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون خاطر نشان کرد: مشکلات کارگری زیادی در حیطه کارخانه های اهواز به وجود آمده است که آینده استان را از جهت مسایل اجتماعی و کارگری در معرض خطر قرار می‌دهد.

همایون یوسفی

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کارخانجات قدیمی اهواز را بررسی کنیم می‌بینیم که یا تعطیل شده‌اند یا در معرض تعطیلی قراردارند.

یوسفی بیان کرد: انتظار داریم در بحث احیاء کارخانه ها به استان خوزستان کمک شود چرا که اگر آن‎ها احیا شوند با توجه به این که سایر بخش‌های اقتصادی در خوزستان توسعه یافته نیستند در احیاء اقتصاد مردم تاثیر به سزایی خواهد گذاشت./ایرنا

وضعیت اشتغال خوزستان بحرانی است

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک نیز با تاکید بر این که حمایت از دولت در تحقق اهداف خود ضروری بوده و دولت پیشانی کشور در توسعه ایران اسلامی است گفت: استان خوزستان با بیش از ۴ و نیم میلیون نفر جمعیت و اختصاص ۸۰ درصد درآمدهای نفتی به خود هنوز با آثار و خسارت‌های جنگ تحمیلی روبه‌رو است و به همین جهت دولت برای تأمین نیازهای آن باید یک نگاه ویژه داشته باشد.

%d8%ad%d8%b3%d9%86%d9%88%d9%86%d8%af

وی افزود: ما باید بدانیم خوزستان دروازه ورود تشیع به مرزهای معنوی و اعتقادی کشور است و وضعیت کنونی ارائه خدمات به مردم این استان در شهرهای مختلف خوزستان، زیبنده مردم و شهروندان شهرهای مختلف آن نیست چرا که اهدا هزاران شهید در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی بیش از گذشته بر عهد و پیمان مردم خوزستان در عرصه عزت ایران اسلامی توجه کرده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وضعیت بیکاری و نبود فرصت‌های شغلی در خوزستان به بحران تبدیل شده است و به همین جهت ما باید مطابق با ظرفیت این استان به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه خوزستان در بخش‌ها و شهرهای مختلف باشیم. /تسنیم

محرومیت استان در کنار صنایع، بزرگترین ظلم است

علی ساری دیگر نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون نیز با بیان اینکه مردم روستاهای استان با وجود قرار داشتن در کنار صنایع اما ظلم و جفا می بینند خاطر نشان کرد: به جای آن که مسئولیت‌های اجتماعی آن‌ در جاهای مختلف و بدون هدف انجام شود کارها طبق برنامه‌ای منسجمی انجام شود.

img_20160917_193532-620x330

در خوزستان با وجود مسایل و مشکلات بسیاری از جمله فقر شدید ،احساس تبعیض بین قومیت‌های، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اهتمام بسیاری به خرج داده است و از ترکیبی منسجم استفاده کرده است./ایرنا

خروجی عمل دولت و مجلس باید به سود مردم باشد

۹۹۶۹۲_orig

علی گلمرادی نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان با اشاره به اینکه ما نباید با آزمون و خطا حرکت کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه مجلس دهم آگاه است و تلاش نمایندگان جلوگیری از درگیری درباره موضوعات مختل کننده روند توسعه کشور است و با توجه به شرایط حاکم در کشور، مجلس با دولت با روشنی برخورد کرد.

وی افزود: دولت و مجلس باید طوری بهره گیری کنند که خروجی فعالیت‌ها به سود مردم تمام شود؛ حتی اگر دولت در مسیر افکار ما نباشد، باید موانع را برداشت تا ملت بتوانند بدون دغدغه به خواسته‌های واقعی خود برسند.رهیاب

https://hoorkhabar.ir/634639کپی شد!
50
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.