مدیرعامل شرکت ترابری و پشتیبانی مناطق نفتخیز جنوب،از خدمت در سنگر دفاع مقدس تا خدمت در سنگر نفت

هورنیوز – وقتی صحبت از دفاع مقدس و جبهه های شور و عشق و شهادت می شود بعضی نام ها انکار ناشدنی میشوند، نام هایی که با تربت پاک خوزستان قهرمان پرور و شلمچه و هویزه و هور و مجنون عجین شده اند.

در پهنه ی ادبیات خوزستان نمیشود نویسنده باشی، اما از شور ننویسی از عشق ننویسی، از جنگ و رشادت و شهادت و عشق به پرچم سه رنگ و مقدس ایران بنویسی اما از رزمندگان؛ شهدا؛ جانبازان و همه ی کسانی که عاشقانه برای سرافرازی و بالندگی این سرزمین کوشیده اند ننویسی!

کشور ما دام ها و گلوگاه های سخت و دشواری چون جنگ تحمیلی؛ تحریم های شدید و کمرشکن و امروز روزهای پسابرجام و پس از تحریم ها را میگذراند و بسیاری از رزمندگان دیروز امروز در سنگر تولید و افزایش توان دفاعی کشور مخلصانه به تلاش و جهاد مشغولند، یکی از این عزیزان مراد کمالی است که امروز به عنوان مدیر شرکت ترابری مناطق نفتخیز جنوب مشغول به خدمت است.

مراد کمالی از نیروهای ارزشی نفت و دارای مدرک کارشناس ارشد مدیریت اجرایی است و در پست های مدیریتی متعددی حضور داشته است که آخرین آن مدیرعامل شرکت ترابری و پشتیبانی مناطق نفتخیز جنوب است.

۲۰۱۶-۱۱-۰۲_۵-۵۲-۲۲

با این بهانه گفتگوی صمیمانه ای را در خصوص خدمات ارائه شده توسط مناطق نفتخیز جنوب و علی الخصوص واحد ترابری و حمل و نقل آن انجام داده ایم، که بسیار جذاب و شنیدنی است.

وی با برشمردن فعالیت های این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی اظهار داشت: مدیران بومی صنعت نفت خدمت به استان خوزستان را وظیفه خود می دانند و آقای عالی پور مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب با نگاه و علاقمندی خدمات نفت به مردم و دستگاههای اجرایی استان را دنبال میکند.

مراد کمالی در گفت و گو با “پایگاه خبری اهواز نو” گفت: این شرکت در حوزه های عمرانی و فرهنگی نسبت به محیط پیرامون خود اهتمام جدی داشته و فعالیت های انجام داده و برای آبادانی استان های نفت خیز از هیچ کوششی دریغ نمی کنند. اما باز هم معتقدم که حق مردم شریف و شهیدپرور خوزستان بیش از خدمات انجام گرفته است

وی در مورد ۳ بخش عمده خدمات نفت در دوران دفاع مقدس گفت: پشتیبانی از جنگ با تولید نفت و تامین درآمد کشور، پشتیبانی مستقیم از جبهه ها با تامین ماشین آلات راهسازی، وسایل نقلیه سبک و سنگین که در آن دوران مدیریت ترابری نفت جنوب را بیژن عالیپور مدیرعامل فعلی مناطق نفتخیز جنوب  بر عهده داشتند که به گواه اسناد دفاع مقدس وی در پشتیبانی و حمایت از جبهه و رزمندگان با تمام توان بطور شبانه روزی تلاش نمودند و همچنین ساماندهی داوطلبان و اعزام رزمنده به جبهه های جنگ با تشکیل گردان و…

۲۰۱۶-۱۱-۰۲_۵-۵۷-۵۵کمالی افزود: مناطق نفتخیز جنوب با اجرای طرحهای پدافند غیرعامل برای حفاظت از تاسیسات و نفرات و با انجام اقدامات حفاظتی و ساخت سنگر در محیط شرکت و کارخانه ها در مقابل حملات هوایی و موشکی دشمن و استمرار تولید نفت پیشگام اجرای پدافند غیرعامل در کشور است.

وی افزود: خدماتی که مناطق نفت خیز جنوب به مردم استان دستگاه های اجرایی ارائه می کند کم نظیر است و حوزه های عمران شهری و روستایی، ترابری و حمل و نقل، محیط زیست و فعالیت های فرهنگی را شامل می شود.

کمالی اظهار داشت: شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در بحث احداث کمربند سبز اهواز با شهرداری همکاری نزدیک داشته و بیش از یکسال ماشین آلات راهسازی مختلف را در اختیار شهرداری و منابع طبیعی قرار داده است.

وی گفت: در ساماندهی محل جمع آوری پسماندهای اهواز و حمل زباله و پاکسازی شهر نیز ماشین آلات شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در اختیار شهرداری اهواز است.

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت تصریح کرد: اوایل سال جاری در بحران سیل استان خوزستان ماشین آلات و تجهیزات این شرکت در تمام مدت در مناطق سیل زده اهواز، شوش، شادگان، رامشیر، لالی و مسجدسلیمان حضوری فعال داشته و به امداد رسانی پرداختند.

کمالی، از دیگر فعالیت های این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی به سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ اشاره کرد و گفت: شرکت ترابری نفت در مدت اجرای این طرح مهم ۱۵۰ دستگاه خودرو در اختیار ستاد سرشماری استان قرار داده است.

وی افزود: امکانات شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در طول سال بارها در اختیار پلیس راه و نیروی انتظامی قرار می گیرد و تعامل مثبت و ارتباط سازنده ای با این مجموعه داریم.

وی در بخشی دیگر عنوان کرد: در بحث فعالیت های فرهنگی و مشارکت در برگزاری یادواره شهدا از طریق حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان خدمات زیادی صورت می گیرد؛ برای ستاد اربعین نیز آماده سازی و تسطیح ۴۰ هکتار زمین موکب ها توسط این شرکت انجام شد.

کمالی با اشاره به اینکه همه درخواست از مناطق نفت خیز جنوب برای خدمت رسانی به استان بر اساس مقررات پیگیری و دنبال می شود تاکید کرد: عمران، آبادانی و پیشرفت استان خوزستان اعتقاد قلبی مدیران مناطق نفت خیز جنوب است.
و دستگاه های اجرایی دولتی و خدماتی هرگاه به نفت مراجعه کرده و درخواست کمک قانونی برای دادن خدمات به استان را نموده اند در کمترین زمان ممکن موضوع را مرتفع نموده ایم.

اقتصاد مقاومتی تنها راه خودکفایی است

این مقام مسئول در ادامه با برشمردن فعالیت های این شرکت در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی تنها به معنای صرفه جویی در هزینه ها نیست بکله معنای آن خلق و اجرای ایده های خلاقانه برای تحقق خودکفایی، کاهش وابستگی به بیگانگان و بومی سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور است.

وی توضیح داد: در این راستا شرکت خدمات ترابری با همکاری دانشگاه ها و موسسات علمی و تحقیقاتی کشور طرح های ساخت داخل را در دستور کار قرار داده است که از جمله آن ساخت تجهیزات منحصر به فرد هات تب می باشد که با همکاری جهاد دانشگاهی در حال نهایی شدن است.

کمالی اظهار داشت: از سال ۱۳۹۳ تا نیمه نخست امسال از طریق بومی سازی کالاهای پرمصرف که قبل از آن از نمونه خارجی آنها استفاده می شد حدود ۵۶ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۹۷ درصد خرید های این شرکت در استان خوزستان انجام می شود و ۳ درصد دیگر مربوط به روغن های موتور است که کارخانه ساخت آن در خوزستان وجود ندارد.

جابجایی ۲۰۰ میلیون لیتر سوخت در راستای پشتیبانی از تولید

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت با برشمردن فعالیت های این شرکت در دو بخش خدمات عمومی و خدمات تخصصی حمل و نقل گفت: این شرکت در بخش خدمات عمومی و در راستای پشتیبانی از تولید در طول سال حدود ۲۰۰ میلیون لیتر سوخت بنزین و نفت‌گاز به دکل های تعمیراتی و توسعه ای و دستگاه های لوله مغزی ارسال می کند.

مراد کمالی افزود: جابجایی ۷۰ هزار تن لوله جداری و  ۳۰ هزار تن مواد شیمیایی به دکل های حفاری و دستگاه های لوله مغزی سیار و ۶۹۰ میلیون لیتر آب آشامیدنی دکل های حفاری، دستگاه های لوله مغزی سیار و تاسیسات شرکت های نفت و گاز کارون و مارون از دیگر فعالیت های این شرکت در طول سال محسوب می شود.

وی همچنین از نصب سیستم GPS بر روی تمام وسایل نقلیه مناطق نفت خیز جنوب خبر داد و گفت: اجرای این طرح که در استان خوزستان بی نظیر و در کشور کم نظیر است در کاهش حوادث، نظارت بر تردد خودروها؛کاهش تخلفات خودروها و کمک به پلیس راه تاثیر بسزایی داشته است.

لازم به ذکر است شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که با در اختیار داشت ۲ هزار و ۸۴۵ دستگاه انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین، ماشین آلات سیار ساختمانی و دستگاه های عملیات ویژه خطوط لوله نقشی مؤثر در نگهداشت توان تولید دارد.

https://hoorkhabar.ir/633207کپی شد!
469