کودکان دبستانی هم می‌دانند که قدرت دفاعی لازم است

سردار جزایری گفت: گاهی اوقات افراد دچار خطاهای محاسباتی می‌شوند که عامل این خطاهای محاسباتی مسائل مختلفی است که نمی‌خواهم به آنها ورود پیدا کنم ولی دچار خطای محاسباتی شدن چالش اساسی است که گاهی اوقات بخشی از مدیران یک جامعه ممکن است به آن مبتلا شوند و اتفاقا یکی از تاکتیک‌های اساسی نفوذ خطای محاسباتی در مدیران یک کشور و به تبع آن در آحاد مختلف جامعه به خصوص قشر تحصیلکرده است

وی افزود: لزوم توان دفاعی برای هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی از بدیهیات است. هیچ کشوری را در جهان بدون مجموعه ای از توان‌ها از جمله توان نظامی نمی‌بینید، تمامی کشورها  تلاش می‌کنند مجموعه‌ای از پتانسیل‌ها، سرمایه‌ها، توان و قدرت را برای خود ایجاد کنند مانند قدرت اقتصادی، نظامی،‌ فناوری، فرهنگی،‌ امنیتی، نظامی و تسلیحاتی. مجموعه این توانمندی‌ها باعث امتیاز دهی به کشورها می‌شود ضمن اینکه باید توجه کنیم در جهانی به سر می‌بریم که قدرت‌های سلطه‌گر زیاده خواهی وجود دارند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: تمامی کشورها تلاش می‌کنند مجموعه قدرت های خود را از جمله نظامی و دفاعی در حد اعلا نگه دارند تا مورد تجاوز دیگران قرار نگیرند و اصولاً اگر در کشوری امنیت نباشد یا امنیت ضعیفی حاکم باشد دشمن می تواند به خاک آن سرزمین تجاوز کند یا مرزهای آن را ناامن و با بحران مواجه کند که در این صورت سایر عرصه‌های علمی، فناوری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی دچار تضعیف می‌شوند.

سردار جزایر عنوان کرد: کشورهایی که نام بردید کشورهای شکست خورده در جنگ جهانی بودند که رژیم‌های سلطه اجازه ندادند آنها توان نظامی داشته باشند تا آنها را تحت کنترل قرار دهند. این کنترل به نوعی تا امروز نیز ادامه دارد. هر چند همین کشورهای شکست خورده نیز امروز اینگونه نیست که قدرت نظامی نداشته باشند و از جمله کشورهایی هستند که بخش قابل توجهی از بودجه کشورشان  صرف بخش دفاعی می‌شود و اطلاعاتی که ارائه شده به هیچ وجه صحیح نبود.

وی افزود: بنابراین هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران باید توان امنیتی و دفاعی خود را بالا ببرند و این مساله‌ای کاملاً عقلی و پذیرفته شده است، حال اگر کسی غیر از این مطلب را عنوان کند دچار خطای محاسباتی شده است.

 

https://hoorkhabar.ir/627413کپی شد!
77