اهدا اعضای مادر مسجدسلیمانی/ چهار خطه شدن اهواز – چذابه/ بازگشایی سینما آزادی آبادان

اهدا اعضای مادر مسجدسلیمانی در شب عید قربان

دکتر امین بحرینی، مدیر دفتر فراهم‌آوری و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پس انجام موفقیت آمیز این عمل اظهار کرد: زنده‌یاد زینب ولی پور بیمار ۵۳ ساله اهل مسجدسلیمان و مادر ۳ فرزند دو روز پیش در مسجدسلیمان دچار خونریزی مغزی شد و پس از آن به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شد که علیرغم تلاش پزشکان، درگذشت.

وی افزود: پس از اعلام مرگ مغزی این بیمار، خانواده وی با رضایت به انجام عمل خداپسندانه اهدا اعضا نام این مادر را جاودانه کردند.

بحرینی ادامه داد: عمل اهدا اعضای این بیمار ساعت ۲۰ یکشنبه شب و همزمان با شب عید قربان در اتاق عمل پیوند اعضا بیمارستان گلستان اهواز انجام شد و دو کلیه، کبد و پوست زنده یاد ولی پور به بیماران نیازمند اهدا شد.

 

درگیری مسلحانه ۲ خانواده آبادانی

ماموران با حضور در محل پی بردند جوان ۲۳ ساله ای با پوشش نامناسبی جلوی در خانه شان نشسته بوده که یکی از مردهای همسایه همراه خانواده اش در حال عبور از جلوی این جوان بوده که به خاطر پوشش نامناسب پسر جوان در کوچه به وی اعتراض می کند.

اعتراض این مرد به پسر جوان شروع یک درگیری را آغاز می کند که مرد همسایه در ادامه به خانه اش رفته و پس از دقایقی با اسلحه شکاری به سراغ جوان می رود و به سمتش تیراندازی می کند که پسرخاله جوان وقتی برای میانجیگری وارد صحنه تیراندازی می شود هدف گلوله های مرد همسایه قرار می گیرد.

در ادامه این درگیری پدر این جوان با اسلحه کلاشینکف از خانه اش خارج شده و برای فراری دادن مرد همسایه شروع به تیراندازی می کند و خودش نیز قبل از حضور ماموران پا به فرار می گذارد که مرد همسایه دستگیر شده و تحقیقات برای دستگیری پدر ادامه دارد.

 

چهار خطه شدن اهواز – چذابه تا سال ۹۷

منوچهر رحمانی اظهار کرد: جاده اهواز – سوسنگرد به طول ۵۵ کیلومتر چهارخطه شده است و مسیر سوسنگرد به بستان و بستان به چذابه به طول ۵۵ کیلومتر نیز در حال چهار خطه شدن است.

وی افزود: اعتبار مورد نیز برای این پروژه حدود یک هزار میلیارد ریال است که در زمان حاضر کار ۲۰ کیلومتر روی زمین آغاز شده و امید می رود که در سال جاری بتوانیم مسیر را دو طرفه و در سال اینده تمامی مسیر را چهارخطه کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بیان داشت: بی شک در بدترین شرایط ممکن تمامی مسیر اهواز تا چذابه تا ۲ سال آینده چهارخطه خواهد شد و دیگر شاهد ترافیک سنگین در این منطقه در ایام اربعین نخواهیم بود.

 

سینما آزادی آبادان بازگشایی شد

 همزمان با روز ملی سینما، سینما آزادی (سهیلا سابق) آبادان با حضور جمعی از مردم و مسئولان و نمایش فیلم «ایستاده در غبار» بازگشایی شد.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز عصر امروز یکشنبه در آئین بازگشایی این سینما در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک به مردم آبادان که پس از ۱۲ سال به طور مجدد و واقعی دارای سینما و نه یک سالن چند منظوره شدند، اظهار کرد: سینما آزادی آبادان سینمایی است که از قدیم بوده و مردم نسبت به آن یک حس نوستالژی دارند.

 

مسدود شدن برخی ورودی‌های هورالعظیم

احمد رضا لاهیجان‌زاده گفت: حدود سه ماه پیش حجم زیادی از آب به تالاب هورالعظیم رهاسازی شد که به علت بالا آمدن آب احتمال می‌رفت بخشی از تاسیسات نفتی موجود در تالاب به زیر آب رود.

وی ادامه داد: اگر این تاسیسات به زیر آب می‌رفت احتمال ایجاد آلودگی نفتی برای تالاب هورالعظیم وجود داشت بنابر این با نظارت اداره کل محیط زیست استان خوزستان تعداد محدودی از دریچه‌های ورودی آب به تالاب هورالعظیم مسدود شد.

مدیر کل محیط زیست استان خوزستان گفت: توافق شد بعد از به بهره‌برداری رسیدن تاسیسات نفتی این دریچه‌ها باز شود ضمن این که اکنون نیز بسته بودن آنها تاثیری در تالاب ندارد.

 

کشتی‌گیر ایذه‌ای در رده پنجم کشتی فرنگی جهان

رامین طاهری کشتی‌گیر وزن ۸۰ کیلوگرم این شهرستان که در سال‌های اخیر جزو نفرات اصلی اردوهای تیم ملی بوده و در رقابت‌های مختلف عناوین و مدال‌های رنگی را به‌دست آورده است، این‌بار توسط فدراسیون جهانی با توجه به کارنامه درخشان خود در رقابت‌های بین‌المللی امسال جز نفرات برتر رده‌بندی جهان قرار گرفت.

این جوان آینده‌دار ایذه‌ای با توجه به کسب مدال طلای خود در تورنمنت لهستان توانست با ۵ پله صعود در آخرین رده‌بندی کشتی‌گیران جهان در رده پنجم جهان قرار بگیرد.

 

مهار آتش سوزی در خط لوله انتقال گاز پتروشیمی بندر امام

شامگاه دوشنبه خط لوله NGL متعلق به مناطق نفت خیز جنوب در ورودی پتروشیمی بندر امام نشت کرد که با تلاش گروه ایمنی و آتش نشانی مهار شد.

نشتی گاز (کنترل شده) در پتروشیمی بندرامام خمینی (ره) علت این حادثه اعلام شده است.

به گفته شاهدان، آتش سوزی در راستای سوختن مواد زائد گاز بود.

 

کشف ۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در آبادان

سرهنگ سیدمحسن تقی زاده روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها گفت: ماموران پلیس آگاهی آبادان در اقدامات پلیسی خود، پی بردند که راننده سه خودروی کامیون قصد توزیع کالای قاچاق شامل مواد غذایی در شهر را دارند که با شناسایی انبار این اجناس قاچاق، وارد عمل شدند.

وی اظهار داشت: بامداد امروز ماموران که در کمین قاچاقچیان مواد غذایی، انبار آنها را تحت نظر داشتند، سه خودروی کامیون را که در حال انتقال بار قاچاق بودند در عملیاتی غافلگیرانه متوقف کردند.

 

مرگ کودک ۴ ساله عروسی را عزا کرد

رئیس دادگاه بخش شاوور گفت: در مجلس عروسی که در تالاری در حاشیه جاده سراسری شوش – اهواز در شهر الوان جریان داشت یکدستگاه خودروی وانت پیکان این کودک خردسال را زیر گرفت.

مجید افراخته افزود: در پی این حادثه کودک خردسال به بیمارستانی در اهواز اعزام شد اما بر اثر شدت جراحت وارده جان باخت.

وی اظهار کرد: وقوع این حادثه در مجلس عروسی به مناسبت عید قربان ، جشن عروسی را به عزا تبدیل کرد.

https://hoorkhabar.ir/623290کپی شد!
106
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.