مراسم پرفیض دعای عرفه به یاد شهدای فاجعه منا

به گزارش هورنیوز  به مناسبت نخستین سالگرد وقوع فاجعه منا و جان باختن تعداد زیادی از حجاج بیت الله الحرام به ویژه شهدای خوزستانی در این حادثه غم انگیز، مراسم دعای پر فیض عرفه امسال با یاد شهدای بزرگوار حادثه منا و با حضورخانواده های معظم این شهدا ، شهدای مدافع حرم ، شهدای دفاع مقدس، حسین برون مدیرعامل سازمان های آرامستان های شهرداری کلانشهر اهواز و مردم مومن و ولایتمدار کلانشهر اهواز در جوار گلزار شهدای آرامستان شهرداری کلانشهر اهواز با شکوه خاصی برگزار شد.

photo_2016-09-12_14-11-53

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مهدی بیگی از اساتید حوزه علمیه امام خمینی اهواز به سخنرانی پرداخت و دعای عرفه توسط مداح اهل بیت حاج جواد برزگر از مداحان بنام وولایی شهر مقدس قم قرائت شد.

مردم مومن و و ولایتدار اهواز با حضور گسترده و معنوی خود درکنار خانواده داغدار و گرانقدر شهیدان والامقام فاجعه منا و شهدای مدافع حرم مطهر زینبی ، ضمن تسلی خاطر به خانواده های آنها، یاد و خاطره جانباختگان بی گناه حادثه منا را که با بی کفایتی و بی تدبیری شجره خبیثه ملعونه رژیم منفور و فاسد آل سعود به وقوع پیوست، را گرامی داشتند.

photo_2016-09-12_14-11-02

حجت الاسلام مهدی بیگی در این مراسم پیش از قرائت دعای عرفه اظهار داشت: بر اساس کدام اصول دینی و قواعد فقهی مذاهب، عربستان سعودی مانع حضور حجاج ایرانی در مراسم حج می‌شود و کارشکنی می‌کند.

وی با اشاره به فاجعه مصیبت بار منا افزود: این فاجعه قلب جهان اسلام را متأثر ساخت و بی‌کفایتی و سوء‌مدیریت حکومت ملعون آل سعود را در خدمت به زائران خانه خدا به اثبات رساند.

photo_2016-09-12_14-10-45

حجت الاسلام مهدی بیگی با بیان اینکه اگر فاجعه منا از هرجهت اعم از مذهبی، سیاسی، حقوقی و مدیریتی مورد بررسی قرار گیرد محکومیت آل سعود محرز است، اظهار داشت: سکوت اندیشمندان، صاحب نظران و نخبگان و متنفذین جوامع اسلامی در روشنگری حقیقت این فاجعه و اثبات عدم لیاقت آل سعود در کسب عنوان خادمین حرمین شریفین به فرمایش رهبری یک مصیبت بزرگتر است.

وی در ادامه تصریح کرد: باید با تشکیل گروه حقیقت‌یاب ماندگاری این رسوایی را برای آل سعود در نهاد تاریخ به ثبت رساند و مدافع حقوق امت اسلامی و ارزش‌های اسلامی شد.

photo_2016-09-12_14-11-20

https://hoorkhabar.ir/623101کپی شد!
90