معلمان باید سفیر دانایی و آگاهی باشند/امروز اولویت آموزش و پرورش شاخص کنکور نیست/هدایت دانش آموزان یکی از وظایف معلمان است

به گزارش هورنیوز – امروز آئین دانش آموختگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان خوزستان در تالار فردوسی اهواز با حضور آیت الله موسوی جزایری، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان و معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور برگزار شد.

معلمان باید سفیر دانایی و آگاهی باشند

عباس قنبری معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه امسال ۳۶ هزار بازنشسته در آموزش و پرورش داریم، اظهار کرد:این رقم در سال آینده به ۶ هزار و در سال ۹۹ نیز به ۱۸۰ هزار نفر می رسند.

وی افزود: خوشحال می شویم که نومعلمان امروز مدیران مدارس، مدیران کل دستگاه های دولتی و رؤسای آینده کشور باشند.

قنبری خطاب به دانش آموختگان تصریح کرد: شما باید سفیر دانایی، سلامت، دانش، بیداری و آگاهی باشید. مقام معظم رهبری همواره به دانش آموختگان و نومعلمان تأکید دارند که آنچه در سوگندنامه معلمی قید شده را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه معلمی که محقق، ورزشکار، دانا و توانا نیست نباید در کلاس درس حضور داشته باشد، خاطر نشان کرد: ما دانش آموزانی با این ویژگی ها می خواهیم و اگر معلمان به عنوان الگو فاقد این صفات باشند موفق نمی شوند.

********************

امروز اولویت آموزش و پرورش شاخص کنکور نیست

همچنین محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به اینکه دانش آموختگان معلم آنها باید بدانند که تنها یاد دادن خواندن و نوشتن صرف به دانش آموزان کافی نیست و تربیت را هم باید مدنظر داشته باشند، گفت: اولین مدارس نوین در دوره قاجاریه تأسیس و راه اندازی شد.

وی گفت: متأسفانه ایران با وجود اینکه در زمینه سواد، خط، خواندن و نوشتن دارای پیشینه تاریخی بالایی است اما امروز رتبه یازدهم بیکاری را در جهان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش با انتقاد از شرایط استان، اظهار کرد: با وجود اینکه اولین دانشگاه کشور در خوزستان راه اندازی شد ولی متأسفانه در شرایط فعلی این استان رتبه سوم بیکاری را در سطح کشور دارد.

وی خطاب به دانش آموختگان تأکید کرد: محبت، دوستی، احترام، کوشش، تلاش، علاقه و فرهنگ از جمله واژه هایی هستند که منتهی به یادگیری زندگی اجتماعی با رعایت حقوق دیگران می شوند و فصل فصل اول دانش آموزان ما باید پرداختن به این واژه ها باشد.

تقی زاده افزود: امروز اولویت آموزش و پرورش شاخص کنکور نیست بلکه باید به پیش دبستانی، تربیت بدنی، بهداشت دانش آموزان و رفع بی سوادی نسبت به سایر شاخص ها بیشتر توجه کرد.

********************

هدایت دانش آموزان یکی از وظایف معلمان است

در بخشی دیگر از آئین دانش آموختگی، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با ابراز خرسندی از اشتغال این افراد اظهار کرد: خوشبختانه در دوره ای که اشتغال به کار، کیمیا شده این دانش آموختگان همه در شغل شریف معلمی مشغول به کار می شوند.

وی با اشاره به اینکه معلمی شغل انیبا و عبادت خداوند است افزود: فرزندان به عنوان امانت خداوند و برای تربیت صحیح به شما سپرده می شوند.

آیت الله موسوی جزایری هدایت دانش آموزان را یکی از الزامات شغل معلمی دانست و گفت: شما دروس علمی را در کنار مسائل اخلاقی، انسانی و هدایت های الهی به صورت همزمان به دانش آموزان یاد بدهید.

وی توضیح داد: این فرزندان که امانت های الهی در دستان شما هستند را هم با سواد و هم اینکه هدایت یافته الهی تربیت کنید. باید دانش آموزان را با بصیرت، باتقوا و هدایت شده الهی بار بیاورید که قابل اعتماد باشند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه اگردانش آموزان از نعمت الهی برخوردار نباشند دیگر قابل اعتماد هم نیستند، افزود: برخی از کشورها اسم خود را با حزب دموکرات نام می برند یعنی تکریم انسان ها و رعایت حقوق بشر ولی در عمل عکس آن را می بینیم که مسئولان این کشورها با داعشیان ارتباط برقرار می کنند.

https://hoorkhabar.ir/620682کپی شد!
36