مراجعه سالانه بیش از ۱۸۰ هزار خوزستانی برای اهدای خون

به گزارش هورنیوز ؛ عبدالحسین قاسم زاده ظهر امروز در نشست خبری روز جهانی اهداکنندگان خون اظهار کرد: سالنانه ۱۵۰ هزار واحد خونی و بیش از ۲۳۰ هزار فرآورده خونی در انتقال خون خوزستان تولید می شود و بیش از ۱۸۰ هزار نفر مراجعه کننده برای اهدای خون داشتیم.

وی افزود: در سال ۹۵ تولید پلاسمای قابل ارسال داشتیم که برای تهیه دارو به کشورهای آلمان و فرانسه ارسال شد.

مدیرکل انتقال خون خوزستان تصریح کرد: در همین راستا بیش از ۱۵۰ هزار واحد پلاسمای خون به آلمان و فرانسه ارسال شد ولی تا کنون از هیچ کشوری واردات فرآورده های خونی نداشتیم.

قاسم زاده ادامه داد: بخش اعظم فرآورده های خونی براساس فناوری فرآوری می شود و چیزی که فرآوری می شود داروهای مشتقه است.

وی با بیان اینکه مصرف خون در خوزستان نسبت به سایر استان های کشور بالا است، گفت: ۱۳ پایگاه انتقال خون در سطح استان داریم که ۳ پایگاه آن در اهواز است و به ۴۹ بیمارستان در سطح خوزستان خون و فراورده های خونی داده می شود.

قاسم زاده با بیان اینکه از نظر پزشکی اهدای خون برای روزه داران منعی ندارد، اظهار کرد: پس از افطار هم ساعت کار پایگاه های خون گیری تغییر می کند و از ساعت ۶ عصر شروع می شود.

مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به اینکه همیشه ذخایر خون قابل توجهی را در قرنطینه ها نگهداری می کنیم تا در مواقع نیاز به بیمارستان ها ارسال شود، عنوان کرد: دستورالعملی برای تبادل خون با سایر کشورها نداریم و تاکنون ۴ دوره متوالی توسط بازرسان وزارت بهداشت و درمان آلمان مورد ارزیابی قرار گرفتیم که آخرین بار آن شهریور ماه پارسال بود.

قاسم زاده با اشاره به انواع اهداکنندگان که نوبت اولی، باسابقه و مستمر هستند، گفت: ۶۰ درصد اهداکنندگان خون اهداکنندگان مستمر هستند.

وی یادآور شد: میانگین کشوری ۵۱ درصد است که با نسبت ۶۰ درصدی خوزستان فاصله معناداری دارد.

مدیرکل انتقال خون خوزستان ادامه داد: میزان اهداکنندگان خون در کشور و استان پایین است و این باورهای غلط درباره اهدای خون زنان باید از بین برود.

https://hoorkhabar.ir/601744کپی شد!
69
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.