انتقاد استاندار خوزستان از برنامه های هفته معلم

عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که عصر امروز در سالن جلسات آموزش و پرورش خوزستان به پایان رسید با بیان اینکه آموزش و پرورش در استان خوزستان محروم است، اظهار کرد: با وجود اینکه بالاترین امکانات در آموزش و پرورش قرار دارد ولی به استان‌های حاشیه‌ای کشور توجهی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید در ترکیب شورای آموزش و پرورش بازنگری انجام شود، افزود: اعضای دارای انگیزه و فعال به جای افرادی قرار بگیرند که فعالیت کمتری دارند، زیرا نباید تصمیمات گرفته شده توسط سیاست‌گذاران این کار دچار روزمرگی باشد.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه دادن امکانات مناسب به یک استان و محروم بودن استان‌های دیگر در بخش آموزش و پرورش ظلمی آشکار است، تصریح کرد: ما رسالت و مسائلی را که در قبال دانش‌آموزان داشتیم انجام دادیم و انجام بقیه کار و بررسی مسائل مطروحه در این جلسه بر عهده مجلس، دولت و تشخیص مصلحت نظام برای سیاست‌گذاری است.

مقتدایی ادامه داد: سازمان‌ها و شرکت‌ها در برابر نظام آموزشی وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند، زیرا صدمات و ضربات برخی از سازمان‌ها به پیکره آموزشی کشور بیشتر از صدماتی است که یک خانواده از ادامه تحصیل به فرزند خود وارد می‌کند.

وی با ابراز نگرانی از برخی سیاست‌های پیاده شده برای آموزش در کشور گفت: از نظر فرهنگی در اکثر نقاط کشور مشکل داریم و این موضوع باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

مقتدایی با تأکید بر بازنگری برنامه‌های مربوط به هفته معلم در این استان اظهار کرد: برنامه‌های مربوط به این هفته در استان خوزستان مناسب و پاسخگوی شرایط و اقلیم این استان نیست و نیاز به بازنگری دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به پیری جمعیت گفت: برای افزایش جمعیت در کشور باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد.

فارس
https://hoorkhabar.ir/597922کپی شد!
84