این هشت نفر

سعید رضوانی: جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور ۶ مدیرکل قبلی این استان از سایر جلسات متفاوت شده بود. در پایان از برخی از اعضای شورا و همچنین مدیران کل قبلی تجلیل شد. مدیرکل آموزش و پرورش نیز لوح تقدیری را به دلیل کسب رتبه برتر کشوری در حوزه پروژه مهر به استاندار خوزستان اهدا کرد.

فارغ از همه هیاهوهای سیاسی و خط بندی های رایج در عرصه سیاسی استان خوزستان، آموزش و پرورش نیازمند بسیج همه جانبه و تزریق روحیه مشارکت عمومی تمام دستگاه های اجرایی استان برای برون رفت از وضعیت فعلی می باشد.

وضعیت امروز آموزش وپرورش استان معلول علت های بیرونی و کلان و همچنین علت های داخلی و استانی است. ایجاد و ترویج عزم اجتماعی جهت جلب توجه افکار عمومی به مقوله آموزش وپرورش از اهمیت زیادی برخوردار است، در شرایطی که در گذشته حاضر به راه دادن مدیران کل حتی چند نسل قبلی به درون محافل رسمی یک تابو به حساب می آمد.

اقدام شجاعانه متولیان فعلی آموزش و پرورش استان در جهت همگرایی و تلاش برای برون رفت از عقب افتادگی های فعلی است. بهبود رتبه علمی و آموزشی استان باید به عنوان اولین اولویت اساسی همه جریانات و تفکرات استان گردد. پیگیری مطالبات مالی آموزش وپرورش و وصول بخشی از این مطالبات که از آنها گاهاً بیش از سی سال گذشته است می تواند در شرایط کنونی که دستگاه های اجرایی خوزستان درگیر کمبود اعتبارات مالی هستند، نوید بخش گام های رو به جلو آموزش وپرورش استان می باشد.

نکته مهم در زمینه این جلسه اعلام این پیام بود که آموزش و پرورش باید از سیاست زدگی و نزاع های سیاسی بی مورد، دور نگه داشته شود. در عین اینکه سیاست ورزی عاقلانه در جهت ایفای حقوق و پیشرفت همچنان در آموزش وپرورش جریان دارد.

۲۰۱۵-۱۲-۲۹_۱۸-۰۴-۲۴

https://hoorkhabar.ir/592048کپی شد!
70