جایگاه نخست آبادان در جذب بی سواد در خوزستان

نعیم شلتاقی با اشاره به اعلام سهمیه وزارتخانه مبنی بر جذب ۶۰۰ بی‌سواد در دوره سواد آموزی در این شهرستان و اعلام استان مبنی بر مجاز بودن برای جذب یک‌هزار و ۵۰۰ بی‌سواد در سال گذشته اظهار کرد: تاکنون ۳۰۸ نفر جذب شده‌اند که این میزان جذب معادل ۵۱٫۳۳ درصد وزارتی و ۲۰٫۵۳ درصد استانی است.

وی اضافه کرد: در دوره انتقال نیز با پیش‌بینی سهمیه ۲۷۶ نفر، تاکنون ۳۱۱ نفر معادل ۱۱۲٫۶۸ درصد را جذب کرده‌ایم.

شلتاقی با اشاره به سهمیه ۱۴۰ نفری پیش‌بینی شده برای شهرستان آبادان تصریح کرد: در این بخش به جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه یاد شده دست پیدا کرده‌ایم.

رئیس اداره سوادآموزی آبادان گفت: از سهمیه یک‌هزار و ۹۱۶ نفری پیش‌بینی شده استانی در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم برای شهرستان آبادان تاکنون ۷۵۹ نفر معادل ۳۹٫۶۱ درصد را جذب کرده‌ایم.

وی افزود: تعداد افراد جذب شده در سه دوره مذکور در مقایسه با سهمیه یک‌هزار و ۱۶ نفری پیش‌بینی شده وزارت آموزش و پرورش برای شهرستان آبادان ۷۴٫۷۰ درصد جذب را نشان می‌دهد.

شلتاقی از عدم همکاری مناسب دستگاه‌های مختلف اجرایی به عنوان یکی از مشکلات عمده در زمینه شناسایی و جذب بی‌سوادان نام برد و عنوان کرد: در بخش روستایی نیاز به همکاری جدی دهیاران، بخشداران، کمیته امداد، بهزیستی و سپاه داریم.

رئیس اداره سواد آموزی آبادان با بیان اینکه متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی مصوبات پیشین کمیته پشتیبانی سواد آموزی را به انجام نرسانده‌اند، گفت: این امر سبب عدم اعلام مستنداتی از سوی آنها برای برنامه ریزی و اقدام شده است.

فارس

 

https://hoorkhabar.ir/589071کپی شد!
92