خوزستان آخرین انتخاب گردشگران!

محمد صادق کریمی کیا شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه خرمان و زندگی در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری جشنواره خرما و زندگی اولین طرحی است که توسط سازمان های مردم نهاد به صورت مستقل و فقط با نظارت استانداری خوزستان برگزار می شود. با روی کار آمدن دولت یازدهم، استانداری خوزستان تأکید بسیاری بر توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد داشته است.

وی افزود: خوشبختانه باتوجه بسیار به سازمان های مردم نهاد طی دو سال اخیر شاهد پیشرفت ۱۰۰ درصدی تعداد این سازمان ها در حوزه خای مختلف بوده ایم.

کریمی کیا بیان کرد: هدف اصلی برگزاری چنین جشنواره هایی تقویت فعالیت های انجام شده از سوی سازمان های مردم نهاد است. برای تحقق این هدف قطعا به همکاری تمامی مسئولان و همچنین مشارکت مردمی نیاز داریم.

وی عنوان کرد: نقش خرما و سبک زندگی در شهرها و روستاهای استان خوزستان نمود بسیار پررنگی دارد و با برگزاری این جشنواره، تأثیر خرما در سبک زندگی مردم استان را در واقع به همه نشان داده ایم.

معاون اداره امور اجتماعی استانداری خوزستان یادآور شد: استان خوزستان را بیشتر مجری طرح های ملی و با نام نفت و گاز می شناسند ولی این استان در بخش تمدن و ابنیه تاریخی هم بی نظیر است. با این حال متأسفانه خوزستان در میراث فرهنگی جایگاه نداشته و جزو آخرین انتخابهای توریست ها است.

کریمی کیا تأکید کرد: در حال حاضر انجام فعالیت های مردمی مورد تأکید استانداری خوزستان است. متأسفانه در برگزاری این نمایشگاه برخی از سازمان های دولتی همکاری نداشتند.

معاون اداره امور اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: اینکه سازمان های مردم نهاد این تفکر را دارند که بدون دولت قادر به انجام کارها نیستند، یک ضعف است. هرچند که فضای جامعه به لحاظ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هنوز آنطور نیست که سازمان های مردم نهاد به صورت مستقل ورود پیدا کنند.

https://hoorkhabar.ir/584281کپی شد!
31