تلاش کارکنان روزه دار عملیاتی مناطق نفت خیز جنوب در گرم ترین روزهای سال

کارکنان روزه دار عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گرم ترین روزهای سال را در کنار تأسیسات می گذرانند.

دمای هوا در بیشتر استان های جنوبی به ویژه خوزستان در روزهای اخیر با افزایش قابل توجه ای همراه بوده است.

در این شرایط و همزمان با ماه مبارک رمضان، کارکنان سخت کوش مناطق نفت خیز جنوب در مناطق عملیاتی کارون، مارون، آغاجاری، گچساران و مسجدسلیمان در خط مقدم تولید به کار و تلاش اشتغال دارند.

در صنعت نفت به ویژه مناطق نفت خیز جنوب که محیط کار به لحاظ اقلیمی شرایط متفاوتی دارد، افزایش دما بر سختی کارمی افزاید

با توجه به ماهیت کار تأسیسات و فعالیت توربین ها، کمپرسورها و موتورها و تابش مستقیم آفتاب،و همچنین زبانه آتش مشعل کارخانه ها ، دمای هوا در کارخانه های عملیاتی بیش تر از میانگین اعلام شده خواهد بود.

هم بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان خوزستان تقویت هم زمان زبانه کم فشار سطح زمین و پر ارتفاع جنب حاره لایه میانی جو سبب افزایش دمای بیش از ۵۰ درجه در برخی شهرهای استان تا اواسط هفته پیش رو خواهد شد.

همچنین با وجود گرادیان فشار هوای سطح زمین می توان وزش بادهای قابل ملاحظه و برخاستن گرد و غبار در برخی نقاط را تا اواسط هفته جاری انتظار داشت.

رطوبت هوا در روز شنبه ۱۳ تیر در برخی شهرهای خوزستان تا ۹۰ درصد افزایش یافت و ساکنان اهواز در این روز رطوبت ۷۵ درصد و هوای شرجی و نفس گیری را تجربه کردند.

فعالیت کارکنان عملیاتی در چنین شرایطی نشان از تعهد آنان به خدمت و عزم و اراده راستین بر تحقق برنامه های تولید و اعتلای صنعت نفت کشور است.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با فعالیت در گستره ای به وسعت تقریبی ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع در جنوب غرب کشور، تولید حدود ۸۰ درصد نفت خام و ۱۶ درصد گاز کشور را بر عهده دارد.

تعمیر ۱۷۰ قلم انواع شیرآلات و تسهیلات سرچاهی در شرکت پیراحفاری ایران

مهندس عبدالمهدی مجتهدی اظهار داشت: این تجهیزات در ۳ ماه نخست امسال در کارگاه تعمیرات سرچاهی خدمات فنی چاه ها مورد تعمیر قرار گرفت.

وی گفت: تعمیر این قطعات که در چاه های در حال حفاری و چاه های بهره برداری کاربرد دارند، صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی به همراه داشته است.

شرکت پیراحفاری ایران یکی از شرکت های فنی و تخصصی زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که از طریق تعمیر و تکمیل چاه ها نقش مهم و اساسی در استمرار تولید نفت و گاز دارد.

گستره عملیات این شرکت به طور عمده حوزه فعالیت شرکت ملی مناطق نفت ‌خیز جنوب و شرکت های بهره بردار تابع این شرکت است که در مواقع ضروری به شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز تابع آن نیز خدمات فنی ارائه می‌کند.

تالیف کتاب آموزش مقدماتی AutoCAD توسط مدرس مرکز آموزش و فنون اهواز

این کتاب که با حمایت شرکت ملی نفت ایران منتشر شده است  ، به ارائه ساده و روان مطالب مرتبط با  نرم افزار اتوکد می پردازد .

بر اساس این گزارش ، کتاب آموزش مقدماتی AutoCAD  که توسط انتشارات کیان منتشر شده است ،  به موضوعاتی از قبیل آشنایی با محیط کاریAutoCAD ، فـرمان‌های ترسیمی و ویرایشی، تعیین خواص عمومی اشیا ، درج و ویرایش متن در اتوکد ، مدیریت محتویات ، و مدیریت فایل ها در این نرم افزار می پردازد .

همچنین ، یکی از ویژگی های این کتاب که بر اساس استاندارهای آموزشی شرکت ملی نفت ایران تنظیم شده است ، ارائه تمرین های کاربردی و عملی در پایان هر فصل است که فرآیند یادگیری طراحی را تسهیل می کند .

گفتنی است  پیش از این ، کتاب های دیگری تحت عناوین راهنمای کاربـردی AutoCAD 2010 ، و تمرین‌های کاربـردی   AutoCAD توسط مهرناز حسینی ابهری ترجمه و تالیف شده است .

https://hoorkhabar.ir/575619کپی شد!
38
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.