فرماندار اهواز : دستگاه های اجرایی در ریشه کن کردن بی سودای مشارکت کنند

دستگاههای اجرایی از ظرفیتهای خود برای ریشه کن کردن بی سوادی استفاده کنند . 

به گزارش هورنیوز و به نقل از  روابط عمومی فرمانداری اهواز اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز با ذکر این مطلب در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی اهواز افزود : پس از انقلاب اسلامی اقدامات قابل توجهی در خصوص مقابله با بی سوادی صورت گرفت اما با وجود پیشرفتهای قابل توجه هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم و همگی باید در این جهت توان خود را بکار گیریم .

وی افزود : شهرستان اهواز در سالهای گذشته با سیل مهاجرت ناشی از جنگ و بی کاری مواجه بوده است و در نتیجه با مسائلی نظیر حاشیه نشینی و بی سوادی مواجه است که رفع آن نیاز مند عزم جدی است .
وی افزود : مسائل و مشکلات ناشی از بی سوادی گریبانگیر همه افراد جامعه می شود و با گسترش آگاهی و دانش می توان از بسیاری آسیبها در جامعه پیشگیری کرد .
وی افزود : نباید به سواد آموزی به عنوان یک تکلیف اداری نگریسته شود بلکه عمل نیکویی است که همه جامعه از آن بهرمندی شوند و دارای اجر معنوی است .
موسی شیخی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این جلسه گفت : دولت در مصوبه خود در مورد سواد آموزی الزامات و تشویقهای مناسبی در این مورد پیش بینی کرده است که می تواند زمینه ریشه کردن بی سوادی را فراهم کند .
وی افزود : علاوه بر تعیین حق الزحمه برای افراد آموزش دهنده ، معادل ۲۰ درصد این مبلغ به خود آموزش بیننده تعلق می گرد و برای افراد خود آموز نیز حق الزحمه در نظر گرفته شده است .
شیخی ادامه داد : با مصوبه دولت برخی از خدمات نظیر استفاده از پوشش نهادهای حمایتی و اخذ یا تعویض گواهینامه و جواز کسب ملزم به داشتن سواد و شرکت در دوره های سواد آموزی می شود .
وی خاطر نشان کرد : دستگاههای اجرایی نظیر کمیته امداد و بهزیستی ، جهاد کشاورزی ، تعاون ، مراکز بهداشت ، دهیاریها و زندانها می توانند نقش مهمی در معرفی و تشویق افراد بی سود جهت سواد آموزی داشته باشند و آیین نامه سواد آموزی همه ادارات را ملزم به همکاری در این زمینه نموده است .
https://hoorkhabar.ir/572800کپی شد!
31