مدیرعامل مخابرات خوزستان خبر داد: ۱۱۰ میلیارد تومان در بخش مخابرات در سال ۹۳ هزینه شده است

کریم آرمات ، اظهارکرد:​ این طرح ۳۰ مهرماه امسال با هدف افزایش رفاه مردم در همه​ شهرهای استان اجرایی و هدف آن بهبود کیفیت ارتباط و کاهش هزینه‌های مردم در تماس‌های تلفن شهری بوده است.

وی در خصوص فعالیت​های شرکت مخابرات خوزستان در سال ۹۳ تصریح‌کرد: ​شرکت مخابرات در زمینه سرویس‌های تلفن ثابت، سیار و دیتا در مجموعه استان خدمات ارایه می​دهد. البته در بعضی از زمینه​ها شرکت​های دیگری نیز فعالیت می​کنند اما در زمینه تلفن ثابت، شرکت مخابرات تنها ارایه کننده خدمات است.

آرمات عنوان کرد:​ ​حدود ۱۸۵۰ سایت همراه اول مناطق استان، روستاها، جاده​های اصلی و فرعی را پوشش می دهند و این شرکت در مجموع بیش از سه ملییون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن همراه را تحت پوشش دارد که در سال جاری با هدف ارتقای سطح خدمات و افزایش کیفیت کار پروژه های نوسازی را​ در سطح این شبکه ها انجام داده است.

وی در خصوص برنامه​های سال آینده در بخش تلفن همراه اول اظهارکرد: نوسازی شبکه​های ماطق شمال و شرق استان در این بخش در دستور کار سال آینده است که شهرهای دزفول، اندیمشک، شوش و هفت تپه در مناطق شمالی و شهرهای ایذه، باغملک،​ بهبهان و رامهرمز نیز در شرق استان واقع است.

مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان در زمینه خدمات دینا که از دیگر خدمات ارایه شده توسط این شرکت است، خاطرنشان کرد: در بخش دیتای تلفن ثابت، ​ADSL خانگی و واگذاری پهنای باند فعالیت​های متعددی صورت گرفته است. بیش از ۱۵۳ مرکز شهری و ۱۹۷ مرکز روستایی وجود دارد که خدمات دیتا را به مشتریان ارایه می دهند.

آرمات بیان کرد: در بخش ADSL خانگی ۱۴۰ هزار مشترک فعال در سطح استان با برند شرکت مخابرات این خدمات را دریافت می​کنند که احتمال افزایش تعداد مشترکین وجود دارد و برنامه ما برای سال آینده جذب ۱۰۰ هزار مشترک جدید در بخش خدمات ADSL خانگی دراستان است.

وی افزود:​ نوسازی و تقویت لایه اصلی و ثانویه شبکه در بخش دیتا از دیگر اقدامات بوده که در این زمینه ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و این آمادگی وجود دارد که ۱۰۰ هزار پورت در سال آینده نصب و راه‌اندازی شود.

وی درباره خدمات تلفن ثابت در سطح استان گفت: در این بخش حدود ۴۵ هزار مشترک جدید جذب و بیش از ۳۸ میلیارد تومان در سال جاری سرمایه گذاری شده است که تا قبل از پایان سال، امیدواریم این تعداد به ۵۰ هزار مشترک جدید برسد.

آرمات تصریح کرد: تکمیل پروژه هایی از محل خدمات اجباری دولت از دیگر اقدامات بوده که در قالب آن ۱۰۸ روستای بالای ۲۰ خانوار و کمتر از ۲۰ خانوار از ارتباط مخابراتی برخوردار شده است و این مناطق عمدتا شامل مناطق صعب​العبور بوده اند و پوشش خدماتWLL و GSM روستایی به این مناطق رسیده است.

وی ادامه داد: برنامه سال آینده این شرکت در زمینه تلفن ثابت، جذب ۶۰ هزار مشترک جدید و نصب و راه​اندازی ۶۰ کاپوی نوری و ارایه سرویس تلفن ثابت برای نقاط حاشیه ای استان است.

آرمات درباره حجم کلی سرمایه​گذاری شرکت مخابرات خوزستان در بخش​های مختلف گفت: ​در مچموع ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری در بخش‌های مختلف مخابراتی صرف شده که حدود ۴۸ میلیارد تومان به بخش خدمات تلفن ثابت و دیتا و ۶۲ میلیارد تومان آن به بخش خدمات تلفن سیار اختصاص داشته است.

مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان درباره​ راه اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه اظهارکرد: نسل سوم در ۱۲ شهر استان راه​اندازی شده است. در بخش نسل چهارم (G4) در سطح اهواز تعدادی سایت در حال نصب و راه اندازی است که برنامه توسعه ای در این بخش به سال آینده موکول می‌شود.

وی افزود: خوزستان بیشترین تعداد شهر را در زمینه راه اندازی نسل سوم تلفن همراه در کشور به خود اختصاص داده که از این حیث اولین استان کشور محسوب می شود. همچنین خوزستان از نظر بار ترافیکی، بالاترین حجم ترافیک دیتای مورد استفاده مشترکین را پس از استان تهران دارا است.

آرمات در خصوص دغدغه​ها و چالش​های این شرکت گفت:​ تعرفه​های مخابراتی یکی از چالش​های پیش روی این شرکت بوده که در طی ۱۰ سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است اما در مقابل این ثبات، هزینه​های بالای سرمایه‌گذاری در فعالیت​های توسعه ای این شرکت را با مشکلات و دغدغه​هایی روبرو کرده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان ادامه داد: وصول مطالبات و پرداخت​های مردمی یکی دیگر از چالش​های این شرکت محسوب می‌شود که با تاخیر صورت می‌گیرد و این مساله اجرای پروژه​ها را نیز با تاخیر روبرو می‌کند. همچنین پدیده سرقت تجهیزات به‌ویژه در نقاط دور و حاشیه​ای، اتلاف منابع و قطع ارتباط را به دنبال دارد که برنامه​های این شرکت را با تاخیر و اختلالاتی مواجه خواهد کرد.

https://hoorkhabar.ir/566298کپی شد!
120