ادای احترام اصحاب رسانه خوزستان به شهدای دفاع مقدس

روز گذشته (۲۴ اسفندماه) جمعی از اصحاب رسانه و هنرمندان استان خوزستان در سفری یک روزه به مناطق عملیاتی چذابه، دهلاویه و هویزه به شهدای ۸ سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

در این سفر یک روزه، کاروان راهیان نور اصحاب رسانه و هنرمندان پس از خروج از اهواز و عبور از سوسنگرد، از یادمان شهدای چذابه بازدید کرد.

 

این کاروان پس از ادای احترام به شهدای ۸ سال دفاع مقدس در منطقه عملیاتی چذابه، به سمت دهلاویه، محل شهادت دکتر چمران حرکت کرد و از یادمان شهدای دهلاویه و محل شهادت دکتر مصطفی چمران بازدید به عمل آورد.

 

در یادمان دهلاویه، اصحاب رسانه و هنرمندان از نمایشگاه آثار و نقاشی و مدارک تحصیلی دکتر چمران از ابتدایی تا دریافت گواهی دکتری در رشته فیزیک پلاسما از آمریکا و همچنین تصاویر مربوط به دکتر چمران در نقاط مختلف جبهه و همچنین لبنان بازدید کردند. همچنین در این نمایشگاه نیز فیلم لحظه به شهادت رسیدن دکتر چمران و تعدادی از همراهان او در دهلاویه پخش شد.

 

به گزارش ایسنا؛ آخرین مقصد کاروان راهیان نور اصحاب رسانه و هنرمندان خوزستان یادمان شهدای هویزه بود. همچنین پس از بازگشت به اهواز، کاروان در معراج شهدای اهواز توقف کرد و کاروانیان به زیارت ۹۶ شهید تازه تفحص شده در منطقه فاو پرداختند.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ در حاشیه این سفر، سرهنگ مجید عقیلی، مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خوزستان، در نشست خبری از راه‌اندازی خبرگزاری دفاع مقدس خبر داد و گفت: نبود یک خبرگزاری اختصاصی و ویژه دفاع مقدس در کشور احساس می‌شد که به حمداله این امر محقق شد و شما اصحاب رسانه می‌توانید با نظرات و قلم خود، یاری‌گر این خبرگزاری در حوزه دفاع مقدس باشید.

 

وی ادامه داد: در حوزه برگزاری جشنواره دفاع مقدس نیز جشنواره خاطره‌نویسی نقش زنان در دفاع مقدس ۱۸ اردیبهشت ماه ۹۳ برگزار خواهد شد و تمامی علاقمندان به این حوزه تا ۱۰ اردیبهشت فرصت دارند آثار خود را در این زمینه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

عقیلی افزود: همچنین دو عنوان کتاب در حوزه منتشر خواهد شد و به آثار دفاع مقدس افزوده می‌شود. در حوزه یادمان‌ها و مراکز فرهنگی نیز ایجاد یادمانی در چذابه و همچنین طرح توسعه مرکز فرهنگی خرمشهر در دستور کار قرار گرفته است.

https://hoorkhabar.ir/2144کپی شد!
115
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.