گلایه شهروندان آبادانی از قطعی مکرر اینترنت در آبادان

سرعت لاک‌پشت‌وار اینترنت مخابرات در آبادان و نامطلوبی پشتیبانی آن، این روزها صدای گلایه شهروندان را درآورده است.

اینترنت با حرکت لاک‌پشت در سراسر کشور گلایه‌های زیادی را به دنبال دارد و این امر به ویژه در مورد خطوط نت مخابرات بیشتر صدق می‌کند. سرعت نت در کشور ما همزمان با حجم حضور مردم از آن پایین می‌آید و مشکلات استفاده از خطوط اینترنتی را به حداکثر می‌رساند.

در استان خوزستان نیز وضعیت بر همین منوال است و پوشش مخابراتی اینترنت وضعیت را برای استفاده از کاربران  و مشترکان آن بسیار سخت کرده است. البته این روند در شهرهای مختلف استان با شدت و ضعف‌هایی همراه است که در مجموع جمعیتی نسبی را برای استفاده از آن راضی نگه داشته است.

در شهر ما، آبادان اما بسیاری از مشترکان استفاده از اینترنت پرسرعت به سوی شرکت‌های اینترنتی پناه برده‌اند و با پرداخت اشتراکاتی با حد و حدود اشتراک مخابرات، ترافیک نت خریداری می‌کنند. این شرکت‌ها نیز در کوچه و پس کوچه‌های این شهر بسیار رونق گرفته‌اند و با پشتیبانی مطلوب‌تر و همیشه در دسترس، شهروندان را برای استفاده از اینترنت به سوی خود می‌کشانند.

قطعی‌های مکرر نت مخابرات در این شهر، گلایه بسیاری از شهروندان را برانگیخته است و این امر در تماس با خبرنگار فارس برای پیگیری به اثبات رسید.

* قطعی یک روز در میان اینترنت

یکی از شهروندان آبادانی از وضعیت اینترنت آبادان اظهار گلایه کرد و افزود: کار من وابسته به اینترنت است و به دلیل تبلیغاتی که مخابرات در خصوص خدمات نت ارائه می‌داد اشتراک اولیه و نصب مودم را از این اداره گرفتم.

وی اظهار کرد: هم اکنون حدود دو سال است که برای منزل نت مخابرات (ADSL) خریداری کرده‌ام و متاسفانه در این مدت با قطعی‌های مکرر اینترنت مواجه هستم.

وی ادامه داد: این وضعیت در منطقه کوی کارگر که زندگی می‌کنیم به کرات اتفاق می‌افتد و البته در محل کارم که منطقه امیرکبیر آبادان است وضعیت بهتر از این نیست.

این شهروند آبادانی گفت: البته در ماه‌های نخست اخذ اشتراک نت از مخابرات، قطع و وصلی‌ها بسیار کمتر بود اما به ویژه چند ماه اخیر این موضوع شدت پیدا کرده است و تقریبا یک روز در میان، روانه کافی نت‌ها می‌شوم.

* پشتیبانی مخابرات ضعیف است

یکی دیگر از شهروندان آبادانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار کرد: بارها و بارها برای اعلام وضعیت نت با پشتیبانی مخابرات آبادان تماس می‌گیرم اما تلفنی پاسخگو نیستند و به ناچار مجبور به مراجعه حضوری و اعلام مشکل اینترنت منزلم می‌شوم.

پیمان بهمنی اضافه کرد: پشتیبانی نیز اکثرا علت این وضعیت را تعمیر کابل‌های زیرزمینی و خرابی خطوط تلفنی عنوان می‌کند و این موضوع با توجه به پیگیری‌های مکررم از وضعیت خطوط تلفن منزلم مطابقت ندارد.

وی عنوان کرد: استفاده از سرعتی مطلوب و نبود مشکل و قطع و وصلی از بدیهی‌ترین امکاناتی‌ست که مخابرات می‌تواند به شهروندان ارائه دهد که متاسفانه این روند در آبادان با نواقص زیادی همراه است.

این شهروند آبادانی خاطرنشان کرد: قطعی مکرر نت در برخی مناطق شهرستان بنا به گفته دوستانم در ساعاتی خاص قابل توجیه نیست زیرا به نظر می‌رسد که نت نوبتی قطع و وصل می‌کنند و به اصطلاح خاموشی می‌دهند.

* مشکل اینترنت به دلیل حجم ترافیک سنگین

در این خصوص با رئیس اداره مخابرات آبادان گفت‌گویی داشته و درددل و گلایه مندی‌های شهروندان را با وی مطرح کردیم تا پاسخگوی وضعیت اینترنت مخابرات در آبادان باشد.

سلمان سهیم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: زمانی که حجم حضور و ترافیکی مراجعه کنندگان و مشترکان به اینترنت افزایش می‌یابد مشکلاتی در خطوط اینترنتی مخابرات ایجاد می‌شود.

وی گفت: این وضعیت در برهه‌های زمانی چون ثبت نام استخدامی‌ها، مسکن مهر، یارانه و مواردی که دولت مردم را به سوی کافی نت‌ها ارجاع می‌دهد معمولا اتفاق می‌افتد و البته موقتی است.

رئیس اداره مخابرات آبادان اضافه کرد: در حال حاضر مشترکان نت مخابرات آبادان نباید مشکلی برای استفاده از اینترنت داشته باشند و اگر چنین است باید با پشتیبانی تماس بگیرند یا اعلام خرابی تلفن بکنند.

وی ادامه داد: در اکثر اوقات نیز خطوط تلفن منازل و ادارات است که مشکل دارد و به اشتباه فکر مشترکان را به قطعی اینترنت سوق می‌دهد.

سهیم پور بیان کرد: در ۱۰ روز ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، مشکل قطعی و وصلی و البته کاهش سرعت اینترنت در آبادان به‌وجود آمده بود اما وضعیت در موقعیت کنونی چون روال قبل، برقرار است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر برنامه‌های مخابرات برای برون رفت از مشکلات ناشی از ازدحام ترافیکی مشترکان  و ارائه خدمات بهتر به کاربران اینترنتی توضیح داد: برای این امر برنامه‌های خوبی در آینده در دستور کار قرار داده‌ایم که بعدا به اطلاعتان خواهیم رساند.

امید است با توجه مضاعف مسئولان مخابرات استان بتوان در آینده نزدیک شاهد برطرف کردن مشکلات اینترنت مخابرات در شهرستان‌ها بود زیرا دسترسی به اینترنت به سرعتی متوسط از بدیهی‌ترین امکاناتی‌ست که مخابرات می‌تواند در اختیار شهروندان قرار دهد.

https://hoorkhabar.ir/20077کپی شد!
109